Dag 1 : Een onstuimig begin - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dag 1 : Een onstuimig begin - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dag 1 : Een onstuimig begin

20 April 2019 | Israel, Tel Aviv

We zitten nu in het vliegtuig naar Wenen en hebben even een moment van bezinning. Wat een stress deze ochtend. Half vier keurig de wekker gezet, de ochtendrituelen uitgevoerd en een krentenbol gegeten. Zo kwart over dus laat de taxi maar komen. We hebben de taxi besteld om half 5 maar 1 over half 5 zat ik al in de stress en 10 minuten later hing ik al aan de telefoon. Taxi hmmmm 5 uur toch Amsterdam….WTF dacht ik….Nee een taxi nu Assendelft. Wie mij kent weet dat dit een hele stressvolle moment is en ik zag ons vliegtuig al wegvliegen zonder ons. Er kwam wel snel een taxichauffeur aan en die reed ook wel met volle snelheid over de lege wegen. Rond 5 voor half 6 stonden we op Schiphol en wat we daar zagen…..Een enorme rij om in te checken en om de bagage af te geven. Hier hebben we wel zo'n 40 minuten gestaan totdat onze vlucht naar voren werd geroepen. Nou 5 voor half 7 waren we onze bagage kwijt en nu nog snel door de security check heen want we hebben nog maar 35 minuten voordat het vliegtuig vertrekt. Security ging vrij vlot ondanks dat het scanpoortje bij Rich niet openging en mijn schoenen nog dubbel gecheckt moesten worden. Tien over half 7 waren we bij de gate en waren ze net begonnen met boarden en zo kunnen we hop het vliegtuig in. We werden welkom geheten door de klanken van Johan Strauss. Op naar Wenen dan maar…..Deze korte vlucht was zo voorbij en we werden voorzien van koffie en een chocoladebroodje. Rond de klok van 9 landen we op het vliegveld van Wenen en met het busje werden we naar de terminal gebracht. We lopen rustig naar G12 en wachten nu rustig op het boarden naar Tel Aviv…. Dit gebeurde rond tienen en half elf vlogen we dan naar Israël. Het is wel weer wennen zo’n vlucht zonder ook maar enige vorm van vermaak. Rich deed af en toe zijn oogjes toe en ik was muziek aan het luisteren op mijn telefoon. Tussendoor nog wel een maaltijd genuttigd een dat was rijst met kerriesaus en groenten. Ben nu al op de vegetarische toer. Rond een uurtje óf 2, inmiddels al 3 uur in Israël, landde ons toestel en was het snel de koffers ophalen en hebben we kennis gemaakt met de groep. Zo op het eerste gezicht een gezellige groep die we vast nog beter leren kennen. De bedoeling was om met zijn allen uit eten te gaan maar dat lukte moeizaam omdat veel restaurants vol zitten vanwege Pesach. Nadat we ons hotel hadden bereikt en de koffers hebben gedropt op de kamer hebben we een welkomstdrankje in een hamburger tentje aan de boulevard. Hier ons eerste Israëlische biertje gedronken namelijk golden star. We werden gelijk al geconfronteerd met de prijzen want goedkoop is het allemaal niet. Een biertje kost al gauw 5,50… Nadat we waren voorzien van veel informatie besloot een deel van de groep daar te eten maar wij gingen even wandelen op de boulevard en genieten van de zeelucht. Er is veel vertier op het strand en de promenade. Er wordt echt heel veel gesport, gesurft, en gerelaxt op het strand. Er hangt hier echt een relaxte sfeer. Nadat we een ATM leeg hebben getrokken gingen we op zoek naar wat eten. We zijn uiteindelijk aanbeland in een soort Italiaanse cafetaria met overheerlijk brood en mega geweldige pizza's… Zelfs in Italië kunnen sommige restaurants er iets van leren. Echt mega dun en het brood wordt door een dame gewoon vers gekneed en gebakken. Na het eten nog even wat water ingeslagen en rond half 10 vielen we als een blok in slaap.