Beer nummer 1 is een feit..... - Reisverslag uit Canmore, Canada van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Beer nummer 1 is een feit..... - Reisverslag uit Canmore, Canada van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Beer nummer 1 is een feit.....

11 Juli 2014 | Canada, Canmore

Vandaag toch maar weer eens de wekker gezet maar voor 8 uur waren we al wakker....Zullen we vandaag al een beer spotten. Yes we did it maar daarover later meer. Na de gebruikelijke ochtend dingen zijn we wederom gaan ontbijt en in ons hotel. Het valt ons trouwens op dat er veel ouderen in Canada nog werkzaam zijn. Bij het ontbijt werden we ook geholpen door een oude cowboy in zijn versleten jeans. Dit keer lekker een spiegeleitje met een schaal yoghurt en vers fruit. Mmmmm. Na het ontbijt was het tijd om Calgery te verlaten en dat vonden wij helemaal niet jammer want we gaan de Canadian Rocky's in. We hadden besloten om via de 1a, de Bow valley trail te gaan rijden. Dit is een mooie weg die begint met prairies en boerderijen en op de achtergrond zijn in een soort mist de contouren van de bergen al te zien en even later rijd je ertussen. Wat een gaaf gezicht en vooral de met sneeuw bedekte toppen vind ik geweldig. We hadden als doel om vandaag te gaan starten met een trail naar de Grassi lakes. Je kan de route op 2 verschillende manieren lopen. De easy way en de difficult way. Jullie weten ik ga voor Easy....... nou het werd nog zweten.....1,4 kilometer alleen omhoog en dat bij 30 graden. Het is hier erg warm en ze spreken bijna over een hittegolf. De weg zelf was te doen maar leuk lopen vond ik het niet maar het uitzicht op de Grassi lakes maakte een hoop goed.....Wat zien deze er toch fantastisch uit. Mooie meren, deels helder blauw, deels groen....wauw! We besloten om terug de difficult way te proberen en deze route was echt gaaf, of kwam het doordat we naar beneden gingen. Deze trail ging dwars door het bos over natuurlijke paden en je kwam langs een waterval en liep een groot gedeelte langs de Bow rivier. Eenmaal beneden zijn we naar ons hotel in Canmore gereden maar helaas konden we hier pas om 4 uur inchecken. Dus maar even naar de supermarkt gereden om water voorde trails in te slaan plus lekkere broodjes. Die hebben we heerlijk in het zonnetje opgegeten en daarna zij we terug gegaan naar het hotel en hebben we ons ingecheckt. Na een half uurtje relaxt te hebben zijn we in de auto gestapt om de Smith Dorian trail te gaan rijden. Wat een schitterende weg is dit toch. Veel mooie vergezichten en qua wildlife hebben we 3 herten, 4 bighornsheeps, waarschijnljjk een coyote en als hoogtepunt een grizzlybeer gezien. Wow wat is dit toch gaaf.....Na deze trail waren we rond een uurtje of 9 weer terug in Canmore en zijn we wat gaan eten bij de Italiaan in het dorp....we hadden lekker lasagne. Tegen half 11 waren we weer terug in ons hotel en na een klein uurtje vielen we lekker in slaap, dromend over de grizzlybeer......en de konijntjes want die huppelen hier ook rond in het dorp.