Howdy folks....... - Reisverslag uit Calgary, Canada van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Howdy folks....... - Reisverslag uit Calgary, Canada van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Howdy folks.......

Blijf op de hoogte en volg Richard en Dennis

10 Juli 2014 | Canada, Calgary

Howdy is volgens mij het meest gesproken woord van vandaag net zoals yo...........Het is stampede en het valt ons op dat het leeft onder de hele bevolking.
Vandaag hebben we een lang nachtje gemaakt.....We hebben het volgehouden tot 8 uur en toen zijn we er maar uitgegaan. Na de ochtendrituelen zijn we naar het restaurant van het hotel gegaan om te gaan ontbijten. We hadden inclusief ontbijt wat betekende dat we ieder 20 dollar tot onze beschikking hadden. We namen een lekker omeletje maar hetvwas aardig wat dus zaten we mega vol. We vonden het nog te vroeg om naar de happening te gaan dus hadden wij het leuke idee om naar het Ingland bird sanctury te gaan om vogels te gaan spotten alleen was deze helaas dicht vanwege de vele overstromingen van afgelopen jaar. Ze denken dat ze pas volgend jaar weer open zijn. Het meisje achter de balie gaf ons nog wel als tip om in het Pearce park te gaan kijken. Dit was wel aardig. Na een klein rondje te hebben gelopen reden we met de auto naar ons hotel om daar de C trein te pakken naar het Stampede terrein. Aangezien we thuis al tickets hadden gekocht voor de avondshow konden we gelijk doorlopen. De stampede is de huishoudbeurs, wel een kleinere versie, kermis, en een landbouwdag in 1. Het was erg gezellig maar na een paar uur hadden we het ook wel weer gezien. We zijn met de C trein nog even downtown geweest om nog wat te winkelen. Na het shoppen terug nasr het hotel om even te relaxen om een uur later weer de c trein te nemen want we gaan eten bij the old spaghetti factory en wat eet je daar.....juist spaghetti. Het was prima en nu snel naar the eveningshow. De show begon met het volkslied en hetvwas een mooi gezicht om iedereen te zien staan en er vloog zelfs een helikopter over. Nu was het tijd voor de chuckon races.... Een kar met 2 barrelrijders met 4 paarden ervoor. Het was een leuk gezicht en ook leuk om mee te maken waren de mensen die heel enthousiast reageerden. Na 4 heats hadden we het eigenlijk wel gezien maar er kwamen er nog 5...... We gingen zelf maar een wedstrijd houden wie er zou gaan winnen......Na de races kwam er een hele truck op het podium plus 2 vrouwelijke dj's. Dit bleek later de overgangsact te zijn tussen de races en de avondshow. De avondshow was wel aardig met optredens van komieken, zangers, een lenige man etc.....Rond elf uur werd de show afgesloten met een schitterende vuurwerk show.
Het was leuk om een keer meegemaakt te hebben maar daar blijft het voor ons ook bij..... Op naar weer een nieuwe dag.