Dagje Banff en omgeving - Reisverslag uit Canmore, Canada van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dagje Banff en omgeving - Reisverslag uit Canmore, Canada van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dagje Banff en omgeving

12 Juli 2014 | Canada, Canmore

Vandaag de wekker gezet om 8 uur en rond een uurtje of 9 zaten we aan het ontbijt......In dit hotel was het gewoon een buffet dus lekker toast met jam en een soort cornflakes genomen. Tegen 10en zitten we al weer in de auto en ons eerste doel van vandaag is de Johnstone canyon. De weg via de bow valley trail is spectaculair net zoals de trail naar de upper falls. Het was een one way van 2,7 km en 120 meter hoogteverschil dus dat is wel te doen. Tijdens de trail loop je langs de bergwand tussen de bomen en langs de rivier. Het pad is goed begaanbaar. Na een uurtje waren we bij de upper falls en deze lag in het zonnetje er mooi bij en een regenboog liet zich ook zien. Vanaf de upper falls kon je nog een trail lopen naar de inktpotts van 3 km heen en ook weer 3 km terug maar daar zien we maar vanaf. We liepen weer terug om ook een kijkje te nemen bij de lower falls. Dit was ook gaaf om te zien vooral het stukje waarbij je door een rots heel dicht bij de waterval kan komen. Na de trail was het alweer 1 uur en aangezien daar ook een restaurant is besloten we om te gaan lunchen. 5 mensen werkzaam in de bediening, ongeveer 15 tafeltjes bezet en complete chaos. De mensen aan het tafeltje naast ons vertelden dat ze al een uur op hun eten aan het wachten zijn.Best wel knap om er dan een chaos van te maken! Oeps.....nou wij toch maar 2 sandwiches bestellen en na 30 minuten wachten waren ze er dan en ze smaakten erg lekker...... Na de lunch reden we naar Lake Minwanka om daar langs het meer te rijden. Dit was ook alweer een mooie route maar op familie geit na hebben we geen wildlife gezien terwijl hier wel veel Bear activity is. Na deze autorit zetten we koers naar de bow wow falls en deze waren ook mooi om te zien en wat ook wel prettig is dat als je de auto parkeert maar een paar stappen hoeft te lopen om dit moois te zien.....Ook wel eens prettig als het zo warm is. Vanmiddag was het oom alweer zo'n 30 graden. Na de falls zijn we lekker het stadje ingegaan en dat doet heel gemoedelijk en gezellig aan. In een snoepwinkeltje kwamen we nog zakjes Venco tegen en ook de dubbel zout versie dus deze maar even gekocht. Tegen zessen zijn we lekker gaan eten bij KEG steakhouse. Ik had een lekkere steak en Rich de ribs. Ook hier hebben we weer voortreffelijk gegeten. Na het eten nog een keer de lake Minwaka drive gereden op zoek naar wildlife maar helaas het kan niet altijd feest zijn. Tegen 8en waren we weer terug in ons hotel en nu zitten we lekker met een biertje en een wijntje op het terras van ons hotel. Morgen weer een nieuwe dag en dan staat Lake Louise en Lake Morraine op het programma plus eventueel wat bezienswaardigheden in het YOHO park.