Op naar Vancouver island - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Op naar Vancouver island - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Op naar Vancouver island

23 Juli 2014 | Canada, Campbell River

Vanmorgen konden we het lekker rustig aan doen want we hadden de veerboot pas gereserveerd om 12 uur. Je moet wel minimaal een half uur van te voren aanwezig zijn. Nadat we alle ochtendrituelen rustig hadden volbracht reden we rond half 11 naar de veerboot richting Comox. Iets na 12en vertrok de boot en stonden we nog even op het dek om te kunnen genieten van de uitzichten. Het bleef maar bij even want het werd toch wel erg fris en toen we eenmaal binnen zaten kwam het ook met bakken naar beneden. Wij besloten om aan boord lekker te gaan lunchen met een warme kop kip pasta soep. Zelf hadden we nog brood over dus daar zaten we dan met ons broodje dopend in de soep. Na anderhalf uur varen waren we op Vancouver island en reden we als eerste van de ferry af. We namen de 19 a en reden langs Seal Bay park. We hadden gehoord dat hier op het strand soms zeehonden te vinden zijn of de pups daarvan. We parkeerden de auto en liepen door een dichtbegroeid bos vol met varens naar het rotsachtige strand. We liepen een stukje over de los liggende stenen en tuurden zo over het strand. Sommige stenen leken net zeehonden maar waren dit helaas niet. Wel leek het of we ze in zee zagen maar dat kon ook gemakkelijk hout zijn geweest. Toen we net weg wilden gaan zagen we een zeeleeuw met jong op een rots in de zee klimmen. Het leek net of ze aan het oefenen waren. Echt leuk om te zien. Toen we weer terug liepen deed Rich opeens snel een stap opzij want er kronkelde opeens een slang langs zijn voeten. Hier zijn de slangen heel dun en naar het schijnt heel ongevaarlijk maar toch ziet het eng uit en helemaal als het tongetje uit zijn bek komt. We liepen via het zelfde pad weer terug naar de auto en reden verder naar Campbell River waar we slapen in een bed en breakfast. De Money Pennies wordt gerund door 2 vrouwen en het doet allemaal erg gezellig aan. Wel blijft het een vreemd idee want we slapen echt in hun huis. Het lijkt wel een logeer partij. 'S avonds hebben we nog even gegeten bij de Riptide pub en daarna zijn we lekker gaan slapen want morgen gaan we op orka jacht...... Dit beloofd wat want als wij een watertocht gaan maken komen we weinig tot niets tegen....