Dagje zeekajakken - Reisverslag uit Powell River, Canada van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dagje zeekajakken - Reisverslag uit Powell River, Canada van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dagje zeekajakken

22 Juli 2014 | Canada, Powell River

Vandaag gaat het dan gebeuren dat we voor het eerst in ons leven gaan kajakken. Ik maakte me toch wel een beetje druk want kom ik er wel gemakkelijk in, slaan we niet om en vind ik het wel leuk........Na ons zelfgemaakt ontbijtje reden we om 8 uur achter John naar de plek waar we gaan kajakken. Naast ons drietjes ging er nog een ander Nederlands stel mee en gelukkig ook nog met geen ervaring in het kajakken. Na de nodige instructie lieten we de kajak te water en binnen no time zat ik erin.....Pfff dat ging goed. Toen was het nog even wennen aan het peddelen maar dat heb je toch wel snel onder de knie......Als je aan de zee denkt zie je hoge golven voor je maar dat viel bij ons erg mee want we kajakken in een inlet met rustig water. We peddelen op een rustige manier naar het einde van de inlet waar we aan wal gingen op nog Natives people's land. We kwamen van alles te weten over welke zeedieren er allemaal zijn aan de hand van alles wat we op het rots en blubber strand vonden. We zagen zelfs nog de verse sporen van een wolf maar niet het beest zelf helaas. Het was best wel een blubberige aangelegenheid en je moest echt doorlopen want je kon er wel tot aan je knieën inzakken. Onze mede kajakster verloor zelfs haar schoen in de blubber. Na al deze ontdekkingen was het tijd om te lunchen. We kregen 2 lekkere sandwiches, koffie, vruchtensap en John had een bak groenten meegenomen met zelfgemaakte humus. Het smaakte fantastisch. Wisten jullie trouwens dat ze hier ontzettend veel oesters hebben en de stranden er mee vol liggen. Na de lunch gingen we weer terugkajakken en zagen we nog krabben en zeesterren. Het was een gezellig en relax dagje op het water. Oh ja we zagen ook nog veel vogels waaronder de Canadese ganzen, gieren en een bad eagle. Aangezien we nu toch dichtbij Lund zaten besloten we gelijk dit dorpje te gaan verkennen maar behalve een jachthaventje, een bakkerij en 3 restaurantjes was er niet veel. Toch deed het wel gezellig aan. We rijden na een klein uurtje weer terug om een lekkere douche te nemen en om even lekker te relaxen bij onze cabin samen met de poezen. Wat zijn deze schattig zeg.......'S avonds zijn we gaan eten bij de Laughin Oyster en wat is dit een top restaurant. We zaten nog lekker buiten en genoten samen van het prachtige uitzicht op de zee, de ondergaande zon die de rotsen rood kleurden en de heerlijke zalm. Wat een top dag weer.