onze orka excursie - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu onze orka excursie - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

onze orka excursie

24 Juli 2014 | Canada, Campbell River

Vanmorgen de wekker gezet want we hadden aan de dames doorgegeven dat we om tien voor 8 uur wilden ontbijten. Tegen die tijd liepen we naar beneden en namen we plaats aan hun eettafel in de woonkamer. Er zat nog een stel uit Schotland die hun rondreis beleefde door te reizen met het openbaar vervoer. Pffff dat lijkt mij een hele opgave maar zij genoten ervan. Het ontbijt bestond uit zelfgemaakte pancakes en die waren echt super lekker. Verder was er bacon, ham, yoghurt en vers fruit. We hadden onze buikjes weer vol. Zijn alle wandelingen weer voor niets geweest haha.Tegen 9en reden we naar Eagle eye adventures die gerund wordt door 2 geëmigreerde Nederlanders. Op het bord buiten kon je zien wat er elke dag gespot is en er stond zelfs een keer 30 orka's. Zal het er dan toch van komen.......Voordat we op de boot gingen werden we in zware warme pakken gehesen en kregen we een muts, skibril en handschoenen. Daar stond je dan in het warme zonnetje maar we hadden dit absoluut nodig want wat kan het koud zijn op het water.......Nadat we nog een gezin hadden opgepikt gingen we opweg naar de orka's. Kom maar op zou ik zeggen en inderdaad we zagen er 2. Deze orka's zijn vaste bewoners en zitten er het hele jaar door. Echt fantastisch om ze nu in het wild te zien ondanks dat ze geen kunstjes deden. Dit is al geweldig voor ons. Jos, onze gids, vertelde veel over deze dieren en ook dat we helaas niet naar de groep reizende orka's konden gaan vanwege te veel wind en de te hoge golven. Ach jammer maar we hebben ze gezien. Nog voordat we gingen lunchen zagen we een bald eagle, en nog 1 en nog 1. Op het eilandje waar we langs voerden stikte het van de eagles en als ik zeg dat er wel meer dan 50 zaten overdrijf ik nog geen eens echt fantastisch. De lunch nuttigen we op een eiland. Heerlijke sandwiches, vers fruit, lekkere muffins en koekjes mmmm. Na de lunch gingen we weer verder en spotten we bruinvissen, dolfijnen, 2 zeehonden en ook nog 2 zwarte beren waardoor de teller nu op de 10 staat. Helaas lieten de walvissen zich vandaag weer niet zien. Zullen ze allergisch voor ons zijn. Hmmm who knows. Tegen half 6 waren we pas weer terug en hebben we nog wat winkels bekeken. We hadden vanavond niet zo'n zin om uitgebreid te gaan eten dus besloten we om naar de A & W te gaan. De Canadese versie van de McDonald's. We hadden een menuutje en toen ze drinken intapte deed ze root beer. He wat is dit, we willen geen bier. Het blijkt dus Soda te zijn en iedereen drinkt het daar schijnbaar want andere frisdranken heb ik niet gezien. Het root beer smaakte precies als mondwater die je een verfrissend gevoel geeft. Echt heel smerig om te drinken haha. Na het eten zijn we lekker terug gegaan naar onze B &B om lekker te relaxen.