Reisdagje.... - Reisverslag uit Confins, Brazilië van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Reisdagje.... - Reisverslag uit Confins, Brazilië van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Reisdagje....

22 Juli 2016 | Brazilië, Confins

Voor vandaag staat er niet veel op de planning....We worden pas om 11 uur opgehaald dus kunnen we uitslapen.....Nou rond half acht waren we alweer wakker en na de nodige douche/ontbijtrituelen zijn we tegen half negen nog even het dorpje ingelopen en nemen we een kijkje bij het strand...Het strand zag er in verhouding tot gisteren minder uitnodigend uit maar dat kan ook komen doordat het miezert. Na het strand hebben we nog 2 kerkjes bezocht om vervolgens weer terug te keren naar onze pousada...,.Pousado do principo is echt een aanrader.....5 voor 11 kwam dezelfde taxichauffeur ons weer ophalen en reden wij in vier uurtjes naar het vliegveld Sant Dumos in Rio.....Het laatste uurtje in de taxi hebben wij nog even kunnen genieten van de city en wij zijn van mening dat wij er vast nog wel eens terug komen in het bruisende Rio. Rond een uurtje of drie waren wij op het vliegveld en na 5 minuutjes gewacht te hebben konden wij gaan inchecken bij Azul airlines. Nog even wat winkels bekeken en geconcludeerd dat een luchtje er niet inzit want die zijn hier het dubbele van de prijs in Nederland en dat tax free....Nog even wat snacken en bij een tentje 2 broodjes aangewezen maar je moest eerst je bestelling doen bij de kassa en dan kun je de broodjes ophalen....Tja ik weet geen eens hoe de broodjes heten....Gelukkig was er een aardige jongen die Engels sprak en met mij meeliep naar de kassa...Gelukt.....De Brazilianen ervaren wij als behulpzame mensen en ondanks dat sommige geen Engels praten je wel graag willen helpen....De snack smaakte goed en rond kwart voor vijf konden we boarden en yes we zaten aan de rechterzijde dus volgens een eerdere gids heb je dan een fantastisch uitzicht over Rio...Dat klopte inderdaad...We vlogen langs de suikerbroodberg en in de verte zagen wij Jezus op eenzame hoogte....Wauw!!!! Tijdens de vlucht kregen we nog wat te drinken en een zakje chips en nootjes.....Het moest allemaal snel naar binnen gewerkt worden want na een uurtje werd de daling alweer ingezet.....We halen onze koffers op en deze keer moesten wij zelf een taxi regelen naar de accommodatie.....Binnen zaten al een paar bureautjes en aangezien het al donker was gingen wij daarmee in zee....Nooit doen eigenlijk want je betaalt altijd meer.....Maar goed adres gegeven en toen brak er een klein beetje paniek uit want niemand wist echter waar het was....Oeps zo moeilijk kan het toch niet zijn...Er werd even na de accommodatie gebeld en toen werd er wel wat duidelijk...Daar gingen wij opweg en steeds meer begonnen wij de taxichauffeurs te begrijpen want wij rijden echt in de middle of nowhere.....Toch bereiken wij de pousada Greenvieuw......Wij waren de enige gasten, een verlaten plek, maar onwijs lieve mensen.....Ze hebben voor ons pizza laten bezorgen wat een uur duurde met daarbij een 2 liter colafles.....Deze hebben we lekker opgepeuzeld in de buitenlucht en wij hadden nu echt een campinglife gevoel.....Wij vroegen ons zelf ook af....Waarom zitten wij op deze plek en misschien krijgen we morgen daar wel antwoord op....Tegen half 11 gaan we maar slapen.