Middagje naar het strand - Reisverslag uit Parati, Brazilië van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Middagje naar het strand - Reisverslag uit Parati, Brazilië van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Middagje naar het strand

21 Juli 2016 | Brazilië, Parati

Een nieuwe dag is aanbeland en vandaag werden wij om half zeven gewekt door het kwetteren van de vogels......Heerlijk wakker worden zo en aangezien het nog lekker vroeg was zijn wij eerst naar het koloniale dorpje geweest...In de ochtend schijnt het namelijk erg rustig te zijn en dat klopte ook wel. Na nog wat plaatjes te hebben getrokken zijn wij naar het hotel gegaan om lekker te douchen en om daarna te gaan ontbijten in de tuin van het hotel....Ontbijt was super en bij het ontbijt nog even in gesprek gegaan met een reisgids van Djoser. Ze vertelde dat 17 jaar terug bijna nog niemand wist van Paraty en het nu steeds meer overspoeld wordt door toeristen. Bij het ontbijt zien we af en toe wat vogels af en aan vliegen en dan verwacht je in Brazilië toch wat tropische exemplaren maar het waren gewoon musjes. Bij het ontbijt hebben wij even besproken wat we vandaag zouden gaan doen en de meeste mensen maken hier een boottocht langs 4 stranden en gaan her en der snorkelen maar het was wederom bewolkt, winderig en wij kozen er voor om met de bus naar een lokaal strandje te gaan. We kozen voor praia do Caixa d'aco. De bus rijdt maar 1 keer in het uur en wij moesten ongeveer 40 minuten wachten op de bus. Het werd op een gegeven moment echt een beetje chaos op het station want je wist nooit bij welke halte de bus stopt. Wij zagen onze bus en bij binnenkomst betaal je ongeveer 1,20 en dan wordt het draaideurtje voor je open gedaan. Eerst betalen dan pas verder....Er gaan toch een hoop mensen in zo'n bus....De rit naar het strand duurde zo'n 3 kwartier en we reden langs de kust dwars door het regenwoud. Op een gegeven moment moesten we echt steil naar beneden dat echt alles begon te piepen.....Eenmaal aangekomen op de eindbestemming moesten we nog een stukje lopen en bereikten we het strand. Brr fris.....Even het water gevoeld......Koud!dus maar niet zwemmen.....De oceaan zag er woest uit en na een korte hike kwammen we aan bij het ideale strandje..... mooi strand, groene bomen op de achtergrond en een aangevreten walvis.... hmmm dat past natuurlijk niet echt in het ideale plaatje maar dit kleine exemplaar was een paar weken terug aangespoeld en kon dus niet meer gered worden....We lopen weer terug naar het dorpje Trindade waar we nog wat winkeltjes hebben bekeken en een overheerlijke hamburger hebben gehaald bij de Hamburgeria. Tegen een uurtje of vier nemen we de bus weer terug naar Paraty om nog even lekker te relaxen....Tegen de avond zijn we het stadje ingelopen en hebben wij een heerlijke carpaccio gegeten met wat patatjes erbij. Hier strooien ze over de patatas kaas......Het smaakte best lekker....Natuurlijk mag de caphrina ook niet ontbreken mmmmm...Zo is er weer een dag voorbij......