Relaxen in Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Relaxen in Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Relaxen in Buenos Aires

06 Augustus 2016 | Argentinië, Buenos Aires

Na een druk nachtje in Buenos Aires is het natuurlijk niet zo gek dat we deze morgen het heel rustig aan doen..... Lekker het bordje op de deur don't disturb en lekker uitslapen tot een uurtje of 10.... Voordat we helemaal uitgerust op pad gingen was het inmiddels al twaalf uur..... Eerst maar even rustig bij de Starbucks een kopje koffie halen en een lekker plakje lemon cake..mmmmm.... Na deze versnapering toch maar even wat cultuur snuiven en als eerste lopen we naar het theater Colon. Na even het bouwwerk te hebben bewonderd lopen we verder naar café Tortini....Dit een café/koffiehuis waarin je 100 jaar terug gaat in de tijd. De inrichting is heel klassiek en daar hebben we gewoon lekker een colaatje gedronken en wat tosti's genomen..... Dit begint echt op een relax vakantie dagje te kijken... We zwerven gewoon lekker verder door de stad en op een gegeven moment lopen we naar het standbeeldje van Mafalda. Dit is een stripfiguur en waanzinnig populair in Argentinië en daarmee moest ik natuurlijk even mee op de foto. Verder hebben we nog een stukje van de stripfigurenroute gelopen en komen we nog op een klein lokaal marktje terecht. We lopen weer wat verder en op een gegeven moment willen we de metro pakken naar het Evita museum maar ook voor de metro dien je in het bezit te zijn van een ov kaart dus helaas....Dan maar teruglopen naar het hotel en nog even een stop bij de Starbucks voor een frappe framboos en ach het is vakantie dus maar een taartje erbij ook.... We lopen nog even naar El Ateneo. Dit is een boekwinkel gevestigd in een oud theater en het ziet er echt geweldig uit...Leuk om dit nog even te aanschouwen..... We lopen terug naar ons hotel om even onze voetjes rust te geven en tja wat moeten we vanavond nou weer eens eten....Van vlees hadden we ook wel even genoeg en ach ff kijken voor een pizzatentje..... FF op tripadvisor gekeken en we kwamen uit bij El Cuartito...... Rond een uurtje of 10 kwamen we aan en er stond gewoon een mega rij voor de deur en tja hebben wij daar zin in....Nou nee....Oke even verder kijken dan maar........Tja en dan na een half uurtje toch maar weer teruggekeerd en in de rij gaan staan want we konden niets naar onze gading vinden.... Het was wel een enorme belevenis en tegen 11 waren we binnen....Het is een simpel ingericht, tl licht, soort van kantine met voornamelijk Argentijnse voetbalhelden maar ook Ruud Gullit hangt er tussen net zoals een poster van het Nederlandse elftal maar dan van de tijd toen Dennis Bergkamp nog speelde. Het was een leuke ervaring en de pizza was best lekker maar zal er niet meer voor in de rij gaan staan haha. We hadden wel het idee dat we tussen allemaal locals zaten.... Tegen een uurtje of 12 gingen we maar weer terug naar ons hotel om ons klaar te maken voor de laatste nacht in Buenos Aires.