2 dagje Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu 2 dagje Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

2 dagje Jasper

17 Juli 2014 | Canada, Jasper Park Lodge

Vandaag hebben we de wekker gezet om 9 uur maar voor die tijd waren we al wakker.Na het douchen en ontbijten zijn we opweg gegaan naar Mount Edith Cavell. Het weer vandaag ziet er erg somber uit en van tijd tot tijd valt er wat regen. De weg hier naartoe is erg bochtig maar wel gaaf om te rijden. Helaas zagen we tijdens de rit geen wildlife. Ze zullen wel aan het schuilen zijn voor de regen. Aangekomen op de plaats van bestemming goot het van de lucht en hebben we even gewacht tot het wat minder werd. Toen dit het geval was zijn we gewapend in onze poncho de Angels landing trail gaan wandelen. De trail was leuk maar het uitzicht op de gletsjer met daarvoor een groen meertje met drijvende ijsschotsen was waanzinnig. We zijn nog een stuk naar boven gelopen en nadat we klimmend op een rots nog wat mooie foto's konden nemen zijn we weer naar beneden gegaan. Het zicht werd ook slechter en op een gegeven moment was zelfs de gletsjer verdwenen. Onze volgende stop wordt het Moab lake en toen we daar naar toe reden zagen we weer auto's stil staan langs de kant van de weg, maar helaas er was een zwarte beer te zien maar die was al diep in het bos verdwenen. Toen we de auto parkeerden bij het lake bleek dat het een trail was van 30 minuutjes. Op zich geen probleem maar het kwam met bakken naar beneden en begon het ook te donderden en te bliksemen. Geen ideaal wandelweer dus besloten we om terug te gaan naar ons huisje om daar lekker te gaan lunchen. Tijdens de lunch hoorden we van het verschrikkelijke nieuws van de vliegtuigramp die heel Nederland in de ban houdt. Na de late lunch knapte het toch nog wat op en besloten we om de trail Valley of the 5 lakes te lopen. Eenmaal bij het punt aangekomen leek Rich het wel een leuk idee om route 9 te lopen die om het eerste meer heen gaat. Dit bleek een behoorlijke wandeling te zijn met weinig tot geen uitzichtpunten over het diepblauwe meer. We liepen wel gezellig door het bos alhoewel toen het eenmaal 7 uur was en ik in de verte de donder al hoorde wilde van ik zo snel mogelijk het bos uit want stel je voor dat we zouden verdwalen. Via route 9a en 9 b zijn we we uiteindelijk weer op de parkeerplaats terecht gekomen. Van de 5 lakes hebben we na 2 en een half uur maar 1 gezien. 'S avonds zijn we lekker gaan eten bij Evil Dave. Het was echt fantastisch en is echt een smaaksensatie. Na het eten nog even een softijsje gehaald en om een uurtje of 11 ging het licht uit.