Dagje met veel wildlife - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dagje met veel wildlife - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dagje met veel wildlife

16 Juli 2014 | Canada, Jasper Park Lodge

Vandaag hebben we de wekker om 9 uur gezet maar voor die tijd waren we al wakker. We zijn er lekker uitgegaan en na een verfrissende douche zijn we in ons huisje lekker gaan ontbijten. Vandaag staat Maligne lake en Maligne canyon op het programma. Rond de klok van 10 zaten we in de auto en het eerste wildlife wat we zagen was een hertensoort. Na wat foto's te hebben genomen reden we verder en zagen we een rood autootje stil staan langs de kant van de weg. Wij stoppen en turen maar zagen niets. Rich zei al we rijden wel verder maar toen hoorden we dat er 3 zwarte beren zaten. Een moederbeer met 2 jonkies. Het was vanuit de auto nog slecht te zien dus op een gegeven moment stapte iemand uit en Rich volgde al snel. Na 2 minuten stond het vol met auto's en mensen langs de kant van de weg. Dit was echt een kippenvel moment en zo aandoenlijk. Verder hebben we de weg naar Maligne lake niets meer gezien. Het Maligne lake is 1 van de grootste meren die alleen gevuld is met gletsjer water. Bij het meer aangekomen besluiten wij toch maar om een boottocht te maken ondanks de belachelijk hoge prijs. Het weer is weer fantastisch dus we zullen ook mooi zicht hebben op Spirit islands. Tijdens de boottocht werden wij weer volop voorzien van informatie. Het meer is pas in 1907 ontdekt en het boothuis komt uit 1928. De man die verantwoordelijk was voor de bouw wilde een visbedrijfje gaan beginnen maar eh...in alleen een gletsjermeer zwemt geen vis dus heeft hij 2 soorten vissen uitgezet zodat er nu vissen zwemmen in het meer. De boottocht was een succes en het uitzich was net als een schilderij. Een eiland met groene bomen in helder blauw water met op de achtergrond de bergen en gletsjers...... Na de boottocht hebben we nog geluncht in het restaurantje en daarna zijn we verder gereden naar Maligne canyon. Tijdens de rit zijn we nog gestopt bij een uitzichtpunt en daar zagen we heel in de verte een adelaar zitten op zijn nest. Bij Maligne canyon hebben we de eerste 3 bruggen met het daarbij horende zicht in de diepte bezocht. Het is zo ontzettend warm hier dat we de rest wel geloven. Wel had ik nog het idee om bij de 5de brug te stoppen maar deze is verdwenen en er komt daarvoor een nieuwe in de plaats. We reden naar ons huisje om even lekker te relaxen. Rond een uurtje of 7 reden we nog even naar lake pyramide. In eerste instantie reden we verkeerd maar daardoor kwamen we wel een groep elks tegen, en een paar bighorn sheeps. Na het meer, wat ook de vorm lijkt te hebben van een piramide, reden we naar het dorp om te gaan eten. Onze keus, mede ook doordat dit restaurant op nummer 1 staat op TripAdvisor, viel op Raven bistro. We kozen allebei voor de steak en deze was super. Na het eten hebben we nog even wat brood gehaald bij de supermarkt en tegen half 12 zijn we lekker gaan slapen.