Eerste dag Yangshou - Reisverslag uit Yangshou, China van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Eerste dag Yangshou - Reisverslag uit Yangshou, China van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Eerste dag Yangshou

19 Juli 2013 | China, Yangshou

Aangezien ik erg nieuwsgierig was naar de omgeving heb ik de wekker gezet om 5.45. Hopelijk zou er ook een zonsopgang zijn maar helaas.... De zon kwam wel op maar aan de andere kant van het Karstgebergte. Wel heb ik paar prachtige plaatjes kunnen trekken van het gebergte weerspiegeld in de rivier. Na nog even een uurtje bed liggen zijn we er maar uitgegaan en hebben we hier prima ontbeten. Rond een uurtje of 9 zou er een gids aanwezig moeten zijn maar die stond bij het verkeerde hotel dus was ze er een half uurtje later. We gingen eerst een stukje fietsen door deze prachtige omgeving. We reden langs fruitbomen, rijstvelden en lotusplantages. Wat zien deze bloemen er prachtig uit. Na zo'n 20 minuten waren we bij het vertrekpunt van onze bamboevlot. Gelukkig zijn dit stevige bootjes en zijn we heerlijk gaan varen door het Karstgebergte. We moesten onderweg ook wat hoogteverschillen overbruggen en dan ging je een stukje naar beneden. Hier speelden de fotograven handig op in door deze momenten op de foto's vast te leggen. Wij hebben ook maar 2 foto's gekocht maar toen ik wilde betalen wilden ze de 50 yuan niet aannemen. Schijnbaar was deze vals. Aangezien er in mijn portemonne bijna niets meer inzat liet ik ze dat zien en namen ze het geld toch maar aan. Dat briefje gaat waarschijnlijk naar de volgende toerist. Sorry! Na zo'n anderhalf uur varen stapten we het bamboevlot weer af. Inmiddels waren onze fietsen ook getransporteerd naar deze plek zodat we gelijk weer verder kunnen fietsen. Onze laatste stop is bij Moon hill. Dit is een gebergte met een boog erin. Deze is te beklimmen en dat hebben we natuurlijk ook gedaan. We kregen van de gids een uur de tijd.Nou mij kennende ga ik dat natuurlijk nooit redden. De weg naar boven was zwaar. Het zijn ongeveer 800 treden en dat in meer dan 40 graden een een hoge luchtvochtigheid. Natuurlijk speelt mijn conditie ook wel een rol. Eenmaal boven werd je wel getrakteerd op een fantastisch uitzicht. Over de heenweg hebben we zo'n 50 minuten gedaan. Ook heb ik daar met een schattige verkoopster nog even gekletst terwijl ze me koelte toewuift. Mmmmm dat was echt lekker..... de terugweg deden we in zo'n 25 minuten zodat we nog geen eens gek laat terug waren. We kregen van onze gids zelfs nog even de tijdom te gaan lunchen bij het Moon hill cafe. Wij namen lekker een bananenshake en een fruitslade. Terug in het hotel hebben we heerlijk relaxt en tegen kwart voor 5 zijn we naar Yangshou gaan fietsen omdat we een ATM nodig hadden. We hebben even kort Yangshou verkend en verkoeling gezocht bij de Mac. Daar een lekkere milkshake aardbei genomen en dan weer snel terugfietsen naar ons hotel omdat we geen zin hebben om in het donkers terug te fietsen. Aangekomen in ons hotel hebben we onder de sterrenhemel nog lekker een hapje gegeten en zo is er alweer een vakantiedag omgevlogen