Tweede dag Ping'an - Reisverslag uit Longjing, China van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Tweede dag Ping'an - Reisverslag uit Longjing, China van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Tweede dag Ping'an

22 Juli 2013 | China, Longjing

Vandaag wederom de wekker gezet want 9 uur staat er weer een gids klaar voor de wandeltocht. We hadden de keuze uit 2 wandelingen, 1 van 5 uur met meer cultuur en dezelfde weg heen en terug of een wandeling van 6 uur met meer natuur en rijstterrassen. We zijn hier voor de natuur dus kozen we voor de tweede wandeling. Ik zag er wel als een berg er tegenop maar gelukkig waren de weergoden mij vandaag goed gezint. Er was flinke bewolking en we moesten rekening houden met regen. Ik vind alles beter dan wandelen in de volle zon. Als eerste stop zouden we naar het eerste uitzichtpunt gaan wandelen maar aangezien we die gisteren al hebben bekeken sloegen we die over. Dat scheelt alweer een hele klim. We liepen naar uitzichtpunt 2 de dragon and the 9 tigres. Vanuit daar liepen we stukjes door het bos, langs rijstvelden naar het eerste dorpje. Daar even uitgerust om vervolgens via de rijstvelden en de bossen naar het tweede dorpje te wandelen. Onderweg kwamen we veel vlinders, libelle's, spinnen en andere mooie insecten tegen. Eentje was zelfs geel, blauw rood maar wat het nu is geweest? Onze gids wist het niet. Het was ook leuk om door de dorpjes te lopen om het dagelijkse leven van de inwoners mee te maken. In het dorp werd een huis gebouwd en alle mannen van net dorp hielpen mee totdat de buitenkant klaar is. Het binnenwerk moet de eigenasr dan weer zelf doen. Daarnaast liepen er overal kippen en kuikentjes in het dorp en zagen we stallen met varkens erin. Tegen een uurtje of 2 hebben we in het tweede dorpje geluncht en daarna moesten we nog een flinke afdaling maken naar de parkeerplaats om te gaan onderhandelen over de prijs van een taxi. We waren met 2 belgen en 2 gidsen en als we een taxibus zouden bestellen zou dat ons 30 euro kosten. Valt in principe mee maar voor hier is dat een hoofdprijs. We hadden al snel een busje gevonden wat ons voor 15 euro wilde brengen dus dat is snel vediend. Eenmaal in ping an moesten we weer de hele klim naar boven maken. Eenmaal in ons hotel hebben we uitgerust en lekker relaxt. Natuurlijk nog wel even gegeten maar verder gerust hihi. Morgen gaan we alweer naar onze laatste bestemming. Shanghai amai amai