Dag 15 Safari en boottocht over het Kazingha kanaa - Reisverslag uit Kisoro, Oeganda van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dag 15 Safari en boottocht over het Kazingha kanaa - Reisverslag uit Kisoro, Oeganda van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dag 15 Safari en boottocht over het Kazingha kanaa

11 Augustus 2018 | Oeganda, Kisoro

Vandaag weer om half zes de wekker gezet want als je op safari gaat moet je er wel vroeg uit. Rond een uurtje of zes zaten we al aan het ontbijt en begonnen we de dag met een lekker pannenkoekje . Rond kwart voor zeven reden we alweer richting het park en Mark spotte gelijk al een hyena in het veld. Deze was zo snel dat we er nog wel een glimp van konden opvangen maar jammer genoeg geen foto. Het was deze keer een rustige game drive en zagen buffels, antilopen, waterbokken en hier en daar een vogel. We hebben best wel een behoorlijke tijd rond gereden en ook vooral veel lol gehad in ons busje. Je merkt wel dat dit park een stuk toeristischer is dan Kidnepo. Op een bepaald moment had je een mooi uitzichtpunt over de zoutvlaktes en daar waren ook veel souvenirs te vinden. Toch ook wel weer leuk om rond te struinen tussen de prullaria en toch ook nog iets leuks tegenkomen. Onze oogjes vielen op een nijlpaard gemaakt van hout. Hij is een beetje groot maar past toch nog in onze koffer. Een sneeuwbal is nog niet gelukt! Ook nog even een flesje cola zero gescoord en dat is toch wel een product dat ze niet altijd hebben. Ze hebben wel cola maar dan niet de light of zero variant. We gingen weer verder met de safari maar zagen nu helaas geen katachtige dieren . Je kan natuurlijk niet altijd geluk hebben want we zijn echt wel verwend deze vakantie. Tijdens de safari moesten we ook nog even de lunch doorgeven want dan zou het klaar zijn als we arriveren. Geoffrey noemde een hoop op maar we hadden zoiets van hmmm..Rich vroeg op ze geen burgers hadden en ja hoor....Daar had bijna ons hele busje wel trek in en we grapten nog met mayo. Nou dat kon geregeld worden. Rond een uurtje of één kwamen we aan bij de lunchplek en daar stond al een grote pot mayonaise klaar op tafel. De hamburgers hadden het formaat van een grote gehaktbal maar ook deze smaakte overheerlijk. Het is gehakt met lekkere kruiden, een ui er doorheen en smullen maar. Na de lunch pikte Geoffrey ons weer op en reed ons naar de boot voor een tochtje over het kanaal. Wat een dieren zagen we toch allemaal. Grote groepen buffels met daartussen de nijlpaarden en hier en daar een krokodil. Één keer liep er ook een mooie varaan langs de kant. Ook zagen we enorm veel vogels waaronder de geel staart ooievaar, veel aalscholvers, veel ijsvogels en een hele grote groep pelikanen. Het was een bijzonder en een mooi gezicht om zoveel vogels bij elkaar te zien. Aan het einde van de trip kwamen we nog een soort dorpje tegen wat leefde van de visvangst en je zag de gekleurde bootjes mooi in het haventje liggen. Daarna werden we nog getrakteerd op een kudde olifanten maar die waren al weer bezig aan hun terugreis. Het was erg leuk en tegen kwart voor vijf meerde de boot weer aan en pikte Geoffrey en Zett ons weer op. Giraffen leven hier trouwens niet omdat er te weinig acaciabomen zijn. Ze zijn wel bezig om deze te planten zodat ze hier de giraf ook weer kunnen introduceren. Geoffrey bracht ons nog naar een uitzichtpunt over de zoutvlaktes en de winning van zout. We reden door een klein dorpje en daar waren veel uitgelaten kinderen die stonden te zwaaien en te joelen en zelfs de volwassenen deden mee. Het voelde net of we Koninklijk gezelschap waren. Rond kwart voor zeven waren we bij onze lodge waar we eerst konden douchen om al het zand van ons af te spoelen. We kwamen trouwens op de terug weg ook in een mini zandstorm terecht. Half acht mochten we aan tafel aanschuiven want het diner was klaar. Vooraf een heerlijke avocado salade en daarna beef curry met rijst gevolgd door een stukje ananastaart. Hmmmm hier kunnen ze ook al goed koken! Rond half 10 waren we weer terug op onze kamer en hebben we de koffers weer ingepakt want morgen gaan we verder naar lake Mutanda .