Dag 3 Op naar Kampala - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dag 3 Op naar Kampala - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dag 3 Op naar Kampala

30 Juli 2018 | Oeganda, Kampala

Gisteravond lagen we al rond een uurtje of tien in bed en half zeven werd ik wakker door het fluiten van de vogels…Toen ik door de gordijnen keek was het nog steeds niet helemaal licht dus maar ff snel wat kleren aangetrokken, de camera gepakt en ben ik op het balkon gaan zitten want met al die geluiden moet er toch wel een vogel te spotten zijn..Nou ik hoorde veel maar zag jammer genoeg niets…Niets is ook niet helemaal waar want ik zag een zevental apen de weg over zag steken. Na nog een half uurtje gezeten te hebben ben ik ook maar weer even in bed gaan liggen en blijkbaar toch in slaap gevallen want het volgende moment dat ik op de klok van mijn telefoon keek was 9.00. Toen zijn we er maar uitgegaan en hebben we weer heerlijk ontbeten. Nu zijn we aan het wachten op de taxi die ons naar Kampala moet brengen. Hij is al 25 minuten te laat. Grrr! We zitten te wachten tussen allemaal Amerikanen die net hun rondreis achter de rug hebben. Het zijn wel heel veel gepensioneerden…. Zal onze groep er ook zo uitzien? Toch maar even navraag doen over onze taxichauffeur bij jessie ( manager van het hotel) en zij heeft toch het een en ander geregeld en zo kwam er om 1 uur een taxichauffeur om ons naar Kampala te brengen. Deze man sprak jammer genoeg maar weinig Engels in tegenstelling tot de meeste mensen die we tot nu toe hebben ontmoet. Oeganda was trouwens jarenlang een kolonie van het Verenigd koninkrijk en tot op de dag van vandaag rijden zo nog links. Onderweg naar Kampala komen we het typische straatbeeld van Afrika tegen namelijk stoffige zanderige wegen, mensen lopend langs de kant van de weg en mensen die hun motor of fiets vol geladen hebben met allerlei attributen om zoveel mogelijk mee te nemen. Ook viel het mij op dat er veel kerken zijn maar ook een aantal moskeeën. Dit is natuurlijk ook niet zo vreemd in zo’n gelovig land waarbij sommige bij het afscheid nemen God bless you zeggen. Maar na een half uurtje rijden waren we bij ons nieuwe hotel: De Casia lodge . Tijdens het afscheid nemen was hij stomverbaasd aangezien we niet voor de rit willen betalen. Hij ging bellen en bellen en vertrok uiteindelijk met een big smile van dat het goed was…Ja dat mag ook wel voor de prijs die we in Nederland betaald hebben. Ondertussen kregen we ons welkomstdrankje en dit keer was het verse jus d' Orange en zijn we ons gaan settelen in onze kamer. Het is een wat simpelere kamer maar wel met een geweldig uitzicht over de omgeving. Wat zullen we eens gaan doen….Ach laten we maar gaan lunchen…Rich een hamburger en ik een sandwich die meer weg had van een tosti..Ach we zaten heerlijk in het zonnetje en ook hier moet je geen haast hebben…Tijdens de lunch werd het steeds donkerder en hier en daar wat gerommel in de verte…Na de lunch nog even de twijfel of we Kampala ingaan of we lekker hier blijven en uiteindelijk kiezen we voor het laatste. We hebben lekker even buiten gezeten, onze gids Geofry al ontmoet en net toen we wilden zwemmen en we klaar zaten om een duik te nemen kwamen grote regendruppels naar beneden…Oké dan niet zwemmen en maar wat relaxen in en bij onze hotelkamer. Tegen kwart over 7 gingen we maar eens eten en achter ons werd er een verjaardag gevierd…Een meisje was jarig maar ik dacht dat ze zwanger was oeps…Het was een roze taart met allemaal babykleertjes aan de zijkant..Oeps! Ze deelde wat van de taart uit aan iedereen die er zat en dat vond ik toch wel een sociaal gebaar…Het smaakte lekker zoet. We hebben vandaag een varkens en een beef spies gegeten. Ik had mijn zinnen gezet op de pasta met pesto maar die was er niet meer….Als toetje nog een Belgische chocolademousse toe en de maaltijd was weer compleet. Tegen een uurtje of 10 lagen we in bed en op naar morgen waar de groepsreis gaat beginnen…

• 30 Juli 2018 - 20:03

Martine:

Yep, klinkt als Afrika! Heel veel plezier daar in Oeganda. Zal vast weer een mooie reis worden.