Dag 11 Op naar het jetset dorp Jackson - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dag 11 Op naar het jetset dorp Jackson - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dag 11 Op naar het jetset dorp Jackson

31 Juli 2017 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Heel cliché achtig maar wederom weer vroeg op pad vandaag. We hebben eerst even koffie en wat voor het ontbijt gescoord en daarna zetten we koers naar Jackson. Een korte route maar onderweg willen het ook nog het Grand Teton national park gaan verkennen. We rijden eerst Yellowstone uit en op een gegeven moment zagen we een rangerwagen langs de kant van de weg aan met zwaailichten. Waarschijnlijk was er een dier doodgereden en hebben ze dit keurig opgeruimd… Er lag iets afgedekt langs de kant van de weg en het zal geen mens zijn geweest. Via de 89 rijden we Yellowstone uit maar hebben toch nog even de Lewis falls meegepakt en een hert met jong gespot en zo rijden we het Grand Teton gebied binnen. Je hoefde ook helemaal niet je parkenpas te laten zien en dat betekende dus ook geen map…. Hmm thuis had ik wel het één en ander voorbereid maar ik vond dat het in het park slecht werd aangegeven dus dan maar er gewoon door heen rijden….De tetons ( bergen) nog bedekt met sneeuw staken mooi af tegen de blauwe lucht. Op een gegeven moment kwamen we de chapel of transfiguration tegen en die had ik op mijn lijstje staan. Een klein kapelletje met op de achtergrond de bergen. Dit was wel een mooi uitzichtpunt. We gaan weer verder maar op een gegeven moment reden we het park alweer uit…Okay dan de highway op en richting de barns ( oude schuren) op Mormon row voor het ultieme plaatje van dit park… Oude schuren met de bergen op de achtergrond. Wauw…. Onder het genot van dit uitzicht hebben we ons yoghurtje opgegeten. We rijden verder naar lower Schwabacherlanding waar je de bergen heel mooi gespiegeld hebt in het water….Inmiddels was het nog maar 12 uur en hebben we nog tijd voor de trail rond Jenny lake…Maar het is best wel een aardige wandeling en om dit nu op een te lege maag te doen schiet ook niet op dus maar even wat eten…Rich had trek in een hamburger en ik nam maar de beef sandwich…Zo onze maagjes zijn behoorlijk gevuld en hup naar Jenny lake…We passeerden nu wel de entree en kregen zoals nog onze visitormap en het daarbij behorende krantje. We hebben gelukkig een parkeerplekje kunnen vinden en gaan eerst met een bootje naar de overkant…Vanaf daar doen we de trail terug naar de parkeerplaats….Nou de wandeling begon al met flink stijgen. Pfff maar dan bereik je wel de hidden falls…Een schitterende waterval verscholen in de bossen…Daarna doen we lower Inspiration point aan en stijgen we , dalen wel, stijgen we, en opeens hoorde we dat er een moose in de bosjes lag…Wauw…Daar zien we gewoon een vrije jonge mannetjes eland liggen. Jammer genoeg zagen we alleen zijn hoofd maar dat maakt de wandeling toch wel super…Oke we gaan weer stijgen en lopen op een gegeven moment langs een soort ravijn. Het pas was toch nog wel best breed en daarna kwam vooral het daal gedeelte…Wat was ik blij dat ik weer bij de parkeerplaats was…even een ijsje…Ze hadden hier alleen voorverpakt ijs dus dan maar een slush puppy. Nu weet ik waarom ik ze niet vaak neem…Als je te snel drinkt dan krijg je het echt ijskoud…. We gaan maar eens rijden naar ons hotel maar toen we net het park verlieten zagen we een mannetjes eland in het water staan….Wauw…Snel de auto uit gesprint om dit schouwspel te bekijken. Maar de vorige keer dat we elanden hadden gezien gaat er toch nog wel iets fout met een hotel en zo ook deze keer oeps…Bij ons hotel aangekomen in Jackson vertelde ik dat ik wou inchecken maar hij kon de reservering niet terug vinden….Ik mijn uitgeprinte versie neergelegd en ik durf het haast niet te schrijven maar oeps we waren een jaar te laat….Ik had dit hotel samen met de accommodaties in Yellowstone geboekt maar blijkbaar dus voor 2016…Gelukkig hadden ze nog wel 1 kamer voor ons over en hebben we heerlijk gedoucht, opgefrist en tegen de avond zijn we het dorpje Jackson gaan verkennen. Een leuk dorpje maar wel met veel galerieën. Juweliers en dure kledingzaken. Echt een typisch Jetset dorpje….We nemen eerst lekker een Java chip frappé bij de Starbucks en struinen lekker de souvenirshops af. Tegen een uurtje of 9 strijken we neer bij de Thai en eten we curry….Ach het is weer eens wat anders maar om te zeggen dat het echt Thais was…..Tegen een uurtje of 11 waren we pas terug in het hotel en tegen half 12 sliepen we pas… Zo dit is een latertje…..