Dag 10 Onverwachts wolven gespot - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dag 10 Onverwachts wolven gespot - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dag 10 Onverwachts wolven gespot

30 Juli 2017 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Weer heerlijk geslapen maar toch wel koud gehad. We hadden het raam open maar het koelt hier ’s nachts toch behoorlijk af…Zelfs het ijs in de koelbox was nog bevroren….Wederom weer vroeg wakker en heerlijk ontbeten met een snelle Jelle en een koffie to go….We besloten vandaag eerst naar de Grand canyon van Yellowstone te rijden omdat deze het verst van ons gelegen lag…Onderweg nog een mannetjes Elk gespot….Eerst deden we de south rim waar je een schitterend uitzicht hebt op de waterval en de canyon. Op deze weg ook weer 2 mannetjes Elken gespot waarvan er één wél een heel groot gewei had. We rijden verder naar de north rim waar we eerst het uitzichtpunt van de upper falls hebben bezocht en daarna van de lower falls. Je kon dichterbij komen en dat was 3/8 ste mile plus 600 treden…Nou dit laatste deed mij besluiten om het gewoon bij het uitzichtpunt te houden….Verder nog gereden naar het lookout point en het grand view point waar we zelfs nog een nest zagen met jonge oysters…Weet ff niet de Nederlandse benaming. Nou ja zagen….Het was zo ver weg maar je zag iets bewegen…..Na dit natuurschoon weer tijd om te eten haha. Dit keer geen eigen lunch maar gewoon lekker op zijn Amerikaans namelijk een hotdog in de canyon villagr.. ..We rijden terug via Hayden valley en daar staan allemaal dierenspotters met mega lenzen en verrekijkers maar er was nu opwinding dus dan valt er wat te zien…Het betreft een wolvengezin. Wauw dit was echt gaaf maar als ze vertelden dat het honden waren had ik het ook geloofd….Op de foto kan je er wel een wolf uithalen..Verder zagen we op deze weg ook uiteraard de bizons….Na het spotten reden we verder naar Mud Vulcano waar vooral de dragons mouth indruk maakte …..Het werd trouwens steeds donkerder en de eerste druppels vielen uit de lucht…Gelukkig reden we naar ons hotel en daar hebben we gewoon lekker koffie gedronken en buiten onder het afdakje gezeten….Even wachten tot de bui over is en dan gaan we aan onze laatste trail van Yellowstone beginnen namelijk de geisers rond de Old faithfull inn. Na een een klein uurtje waren de buien alweer overgewaaid en gaan we starten. We beginnen bij de beehive geiser en daar was het erg druk want hij stond op het punt om uit te barsten. Dit gebeurt maar 2 keer per dag mits hij actief is en dat was hij zeker vandaag….Hij spoot aardig de lucht in…We liepen verder naar andere geisers zoals de giant geiser en de gruto geiser. Deze was ook erg actief en het water borrelde alle kanten op. We gaan weer verder en lopen naar de Morning glory pool….Wauw deze pool is echt schitterend. De kleuren waren fantastisch en lichten mooi op in de zon. We liepen weer terug naar ons hotel en nemen plaats om het spektakel van de Old faithfull te zien…We moesten er een half uurtje voor wachten en toen deed hij zijn werk….Ook weer fantastisch om te zien..We hebben alles gedaan wat we wilden doen en nemen nu eerst even een frozen Yoghurt….S avonds eten we wederom in de Dining room van het hotel want de grill was ook helemaal niets…Tegen een uurtje of half 11 vielen we als een blok in slaap.

• 02 Augustus 2017 - 18:35

Martine:

Oké, nu ben ik echt heel erg jaloers!!