de dag die begon als een cadeautje maar..... - Reisverslag uit Kimball, Verenigde Staten van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu de dag die begon als een cadeautje maar..... - Reisverslag uit Kimball, Verenigde Staten van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

de dag die begon als een cadeautje maar.....

22 Juli 2017 | Verenigde Staten, Kimball

Na een onrustige nachtje, toch wel wat keren wakker geweest is het nu 7 uur. Eerst even het reisverslag bijgewerkt en daarna maar ff onder de douche gesprongen. Zo hebben we bij elkaar toch zo’n 6 uurtjes geslapen en dat is niet gek voor de eerste nacht in Amerika. Hopelijk is de jet-leg meteen over. tegen een uurtje of 8 zaten we aan het ontbijt. ze hadden hier een wafelmaker dus die gelijk maar uitgeprobeerd. Het smaakte best wel lekker. Verder nog toast en yoghurt. Onze eerste stop vandaag is de Walmarkt. Echt een mega grote supermarkt waar ze echt van alles verkopen. Van autobanden tot koffers en van kleding tot dagelijkse boodschappen met de grootverpakkingen. En groot is ook echt groot. We hebben water en fris ingeslagen, een piepschuimen koelbox aangeschaft maar ons hoofddoel was een wereldstekker maar helaas die hebben we niet kunnen vinden. Oeps want wij hadden de verkeerde van thuis meegenomen. Dus op naar de Home depot maar daar waren ze ook niet te vinden. We hadden wel van thuis een stekkerdoos meegenomen dus wat doet Rich.....Die koopt een Amerikaanse stekker en gaat die vanavond bevestigen aan de stekkerdoos. Het is inmiddels gelukt dus we kunnen inmiddels alles weer opladen. na het boodschappen doen reden we naar het dorpje Nederland waar donkere wolken zich samen pakten boven het dorp. Hoe kon het ook anders.....Toen we net uit de auto stapten om een foto te maken van het welkomstbord begon het te spetteren. Het is een leuk dorpje maar alleen de town hall is gesloten op zaterdag en zondag dus konden we geen pin plaatsen bij Assendelft. Inmiddels giet het van de lucht en zijn we lekker wezen koffie drinken met een stuk worteltjestaart. Alles bij deze bakker is glutenvrij. Na de koffie stop rijden we verder via de peak to peak highway richting Estes Parc. Al vrij snel zagen we een opstopping van auto's en dat betekent maar 1 ding......Wildlife..... We zagen een vrouwtjes eland met jong in een meer. Wauw! Eindelijk een moose gespot! Dit was echt wel een cadeautje......We rijden verder naar Wild bassin en daar kochten we de Nationale parkenpas en zijn we een wandeling gaan maken. we lopen nu door de Rocky mountains. Toen we de auto uitstapten begon het te regenen en donderde het in de verte maar snel brak de zon erdoor en liep de temperatuur op. Na de wandeling hebben we lekker onze broodjes opgegeten die we in de supermarkt hadden gehaald met de bergen op de achtergrond. Via de schitterende peak to peak highway reden we naar Estes parc. Onderweg passeerden we Lily lake en daar hebben we een even een fotostop gehouden. In Estes Park even een rondje gewandeld, de 2 kerstwinkeltjes uitgebreid bekeken maar uiteindelijk niets gekocht. Het dorpje ademt een wintersport sfeer uit. Erg gezellig. Inmiddels is het al na vijfen en we moeten nog anderhalf uur rijden om in Cheyenne te geraken voor de onaangename verrassing. We rijden via de 34 E door de bergen en opeens veranderde het landschap in rood rotsachtig gebied waar we nog een glimp hebben opgevangen van een bighorn sheep. De rode rotsen waren zo voorbij en rijden we door een plattelandsgebied met hier en daar een boerderij met heel veel grond. Tegen een uurtje of zeven waren we in Cheyenne en stapten we ons shabby hotelletje binnen.....We hadden deze geboekt omdat veel prijzen hogere en absurde prijzen vroegen aangezien het frontier days waren. Maar goed het is maar voor 1 nachtje. Bij binnenkomst kwam een onge intresserde Chinees ons al tegemoet die doodleuk vertelde dat hij onze boeking van een aantal maanden geleden had geannuleerd want de prijs stond hem niet aan. Nou we waren echt in shock en ik behoorlijk gefrustreerd. We moeten meteen naar buiten want het is zijn eigendom...... Ik kan er nog steeds kwaad om worden en met deze dagen is er niets te vinden in Cheyenne en dus zijn we 80 km door gereden en uiteindelijk komen we dan aan in het gehucht kimball waar een Super 8 motel zit die overigens ook flink aan de prijs is maar goed we hebben een slaapplek......Thuis maar even regelen met booking.com
Wij rijden 's avonds nog even naar de plaatselijke kroeg om een hamburger te halen en tegen een uurtje of half 10 vielen we als een blok in slaap.