Dag 18 op naar Sihanoukville. - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dag 18 op naar Sihanoukville. - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dag 18 op naar Sihanoukville.

21 Juli 2015 | Thailand, Ayutthaya

We laten vandaag Phnom Penh achter ons maar achteraf had ik er nog wel een dagje langer willen blijven. Hier valt zo veel te zien qua bevolking en hun gewoontes. Jonge kinderen rijdend op een brommer, hun manier van werken en nog veel meer. Gelukkig genieten wij er nog even van want wij rijden ongeveer een uurtje voordat wij de stad uit zijn. We werden om tien uur opgepikt door dezelfde chauffeur van de afgelopen twee dagen. Hij stond op de hoek van de straat klaar want in de straat van ons hotel mogen maar weinig tot geen auto's rijden. Dit i.v.m. de ambtswoning van de minister-president verderop in de straat. De buurt wordt ook goed beveiligd want verderop ligt ook het paleis. Tijdens de rit naar Sihanoukville zien we het stadse leven plaats maken voor de rijstvelden en het plattelandsleven. Men rijdt hier nog met ossenkarren. Na 4 uurtjes kwamen we aan bij ons hotel wat op 5 minuutjes lopen van het strand ligt. Het is regenseizoen en onderweg hebben we wat lichte buitjes gehad maar nu is het droog en gaan we bij het strand kijken. Het is een mooi wit strand omgeven door allerlei restaurantjes annex bars. We ploffen neer bij 1 van de strandtenten en bestellen een biertje en een overheerlijke platte pizza met pikante worst. We zouden er maar 1 nemen om te delen maar het werden er toch twee. Terwijl wij lekker aan het genieten zijn worden wij vaak gestoord door straatverkopers met hun zonnebrillen of dames die verse vis verkopen. Het ziet er lekker en goed uit maar ik en vis.....Nee, maar het ziet er wel leuk uit en vooral als ze de manden vol vis op hun hoofd dragen. Ook zijn er veel dames die een massage en dan ongevraagd aan je gaan zitten. Grrrr.....heelirritant net zoals al die kkinderen die hun zelfgemaakte armbandjes willen verkopen behalve Sam. Deze jongen is een echte verkopen en kan kletsen als brugman. Hij brengt het heel leuk en we komen maar niet van hem af. Zijn Engels is trouwens erg goed voor hier. Uiteindelijk heeft hij een vriendenbandje gemaakt voor Rich.Een meisje deed dat voor mij en hebben we ze allbei 4000 riel gekregen, ongeveer 1 dollar, voor de moeite maar vooral vanwege zijn verkooptalent. Ik had ook wel zin om de zee in te gaan maar toen wij in ons hotel aankomen zien we de lucht donkerder en donkerder worden en begint het onwijs te gieten. Dan maar niet zwemmen en gewoon lekker relaxen op onze kamer. Tegen de avond zijn we het centrum ingegaan en eten we dit keer Mexicaans. Het smaakte prima en daarna maken wij nog een rondje over het strand waar je vuurwerk en wensballonnen kan kopen. Dit wordt ook vaak gedaan en genieten we van alles wat de lucht in gaat. Heerlijk zo'n relaxdagje.