Dag 20 op naar Siem Raep - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dag 20 op naar Siem Raep - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dag 20 op naar Siem Raep

23 Juli 2015 | Thailand, Ayutthaya

Deze dag staat ook niet veel op het programma en zitten wij heerlijk in de zen stand. Oh ja we moeten alleen nog wel even vliegen naar Siem Reap waar wij morgen een dagexcursie hebben naar Angkor wat. Aangezien wij pas om vier uur vliegen hebben wij alle tijd. Geen wekker, rustig ontbijten en nadat wij om twaalf uur uitchecken gaan we lekker nog even aan het strand zitten. Ondanks het regenseizoen is er vandaag geen wolkje aan de lucht en bloedheet. We nemen op een terrasje een lekkere fruitshake en genieten vande straatverkopers. Het is toch wel een aardige handeltje zo. De tijd vliegt en we besluiten om naar het hotel te keren want over een kwartiertje worden we opgehaald door een taxibusje. Het vliegveld is heel klein en we zijn snel door de paspoortcontrole. Er is maar 1 gate met blauwe stoeltjes en in de hoek een kleine balie waar je koffie en dergelijke kan krijgen. Wel is er wifi zonder je ergens voor aan te melden dus snel maar weer een verslag online gezet. Na een uurtje kunnen wij boarden en lopen we naar het vliegtuig om in te stappen. We zitten net in de lucht beginnen de lampjes te knipperen en hoor ik iets over een landing. Arggggg, paniek? Nee we zetten de landing in en na 40 minuten zijn wij in Siem Raep. We nemen een taxi naar ons hotel en na even een opfrisbeurtje nemen we de tuk tuk naar de pubstreet vol met restaurants en livemuziek. Het doet erg gezellig aan al word je wel gek van alle tuk tuk drivers die constant vragen of je er eentje nodig hebt. Ook worden we aangesproken door louche types die vragen of wij weed, marihuana willen of maken ze met hun hand een rare beweging en roepen dan lady, massage.....Afijn jullie snappen wel wat ik bedoel. We gaan eten bij een traditioneel Cambodjaans eettentje en genieten van de maaltijd. De concurrentie is erg groot dus is er bijna overal happy hour. Hier is een bier 50 dollar cent terwijl ik voor een cola light 2 dollar betaal. De cola light is hier overal duurder dan de gewone cola en waarom weten we ook niet. Na het eten nemen wij nog even een kijkje bij de art night market maar hier hebben ze op elke hoek wel een markt. Op een gegeven moment lopen wij een straatje in en wordt Rich besprongen door een dame of hij een massage wil en daarna word ik vastgehouden. Tja voortaan dat straatje maar vermijden. We vinden het mooi geweest voor vandaag en nemen een tuk tuk terug naar ons hotel.