Dag 13 crossen door pai - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dag 13 crossen door pai - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dag 13 crossen door pai

Blijf op de hoogte en volg Richard en Dennis

15 Juli 2015 | Thailand, Ayutthaya

Eindelijk geen wekker die ons wakker maakt maar de vogels die alweer lekker vroeg bezig zijn. Rond een uurtje of 8 worden we wakker maar blijven liggen tot half negen en gaan er dan maar eens uit. Deze dag willen wij gebruiken om de omgeving van Pai te gaan verkennen met een scooter. Eerst maar eens even lekker ontbijten en daarna naar de receptie om te kijken of ze al een scooter heeft geregeld voor ons
Gisteren vertelde ze dat het wel mogelijk was maar nu niet meer. Hmmm nou dan zelf maar naar het centrum van Pai om een scooter te gaan regelen. Gelukkig kunnen we uiteraard tegen betaling vervoerd worden naar Aya, 1 van de betrouwbaarste verhuurbedrijven. Voor 5 euro per dag huur je al een scooter inclusief alle verzekeringen. Pai staat bekend om zijn relaxte sfeer maar niet tijdens het regelen van een scooter. Wat een hectische toestanden zeg. Op het Internet las ik dat je nooit je paspoort moet afgeven maar doe je het niet dan moet je behoorlijk wat borg betalen dus toch maar afgegeven. Je huurt heel makkelijk hier een scooter van 125 cc. Maar goed we hebben een scooter en rijden eerst even terug naar ons hotel om nog even wat spulletjes op te halen en om de shuttlebus van negen uur te bespreken. Onze eerste stop is bij pai canyon wat ook wel de tegenhanger van de grand canyon wordt genoemd maar het lijkt in de verste verte niet op elkaar. Je kunt ook een stuk over de canyon lopen maar aan beide kanten kijk je behoorlijk diep de afgrond in en staan er ook geen hekjes. We lopen een klein stukje maar gaan dan weer terug want om verder te gaan moet je echt klimmen en klauteren zonder afgrond en dat gaat ons beiden net iets te ver. We drinken even een ijsthee en gaan op weg naar de Pam bok waterval. Ook deze waterval bereik je na 5 minuten lopen. Na even hier gekeken te hebben bekijken we twee tempels en rijden wij naar het zelfde koffietentje als gisteren voor twee bananen frappes. Mmmmm heerlijk. ...Onze gids vertelde ons over Chinese village en dat wordt onze volgende stop. We rijden in eerste instantie verkeerd maar dat is hier absoluut geen straf. Het Chinese dorpje is leuk om te bezoeken en aangezien veel kinderen uit school kwamen levert dat leuke plaatjes op van wel 4 kinderen op 1 scooter. Na dit leuke bezoekje rijden wij verder naar de mor paeng waterval. Tijdens de rit er naar toe zwaaien veel mensen naar ons en riepen iets van roken. .. Wat ze nou precies bedoelen weten we niet maar vreemd is het wel. De waterval is leuk om even gezien te hebben en tijdens de rit opweg naar ons hotel krijgen we een bui over ons heen. In ons hotel nog even relaxen en daarna brengen wij de scooter weer terug en toen kneep ik hem wel even want ze kon Richard's paspoort even niet vinden. Pffff toch gevonden en wij lopen nog even wat rond in het dorpje en gaan eten bij Steak....Natuurlijk kiezen we voor de steak. ... We worden geholpen door een meisje dat 8 jaar geleden geïmmigreerd is vanuit Nederland naar Pai....Ze is sindsdien niet meer terug geweest want voordat ze al een ticket bij elkaar heeft gespaard is ze toch nog wel even bezig. De steak smaakt echt super en negen uur nemen we het busje terug naar ons hotel en gaan wij lekker slapen.