Dag 6 een stukje geschiedenis in kanachaburi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dag 6 een stukje geschiedenis in kanachaburi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dag 6 een stukje geschiedenis in kanachaburi

09 Juli 2015 | Thailand, Bangkok

Ondanks de hitte en de jungle geluiden toch lekker geslapen in ons drijvende huisje.... 8 uur moeten we ons al present melden dus zitten we al vroeg aan ons ontbijt. Terwijl ik net mijn eerste hap wil nemen van mijn toast met ei staat iedereen op en loopt naar de rivier. Onze gids komt aan lopen om te vertellen dat er een olifant in de rivier staat. Dus dan maar even de toast laten liggen en begeven wij ons ook richting de rivier. Veel mensen vinden het aandoenlijk maar wij ronduit zielig. De olifant kwam vanuit het dorp en was sowieso aan 1 oog blind. Daarnaast werd hij ook nog geslagen met een ijzeren haak. Als het er bij onze olifantendag er ook zo aan toe gaat dan haken we af. Na het ontbijt stappen we weer in de boot en worden wij herenigd met onze koffers en de chauffeur. Als eerste gaan we vandaag onderweg naar de Erewanwaterval. Dit is een waterval met 7 verschillende levels. Bij elke level kan je ook zwemmen. Dus onze zwemkleding hebben wij al aan. Het is natuurlijk weer behoorlijk warm dus ik heb als doel gesteld om de vijfde level te halen. Het is een mooie tocht door de jungle en net voor de vijfde level, toen ik bijna wilde opgegeven, zien we boven onze hoofden de takken van de bomen bewegen en zien en horen we de apen. Wauw wat een gaaf gezicht en we spotte zelfs nog een moeder met een jongen op haar buik. Na hier van genoten te hebben bereiken we de vijfde level. De apen waren hier ook gearriveerd en blijken toch wel brutaal te zijn. Eentje griste bijna een T-shirt weg. Een Belgische jongen die de aap wilde wegjagen deinste toch van schrik achteruit omdat de aap toch wel een tikkeltje agressief werd. Gelukkig verdween de aap snel weer en kunnen wij een relaxte duik nemen in het koude water. Nou ja relaxt was het toch niet zo want er zwemmen ook nog ontzettend veel vissen in het water die aan je beginnen te knabbelen zodra je stil staat. Er zaten best wel wat joekels in en wij vonden het geen prettig gevoel. We zijn wel weer lekker afgekoeld en eenmaal beneden nemen wij een lekker ijsje....Ook deze keer was de lunch inclusief en suprise.......Rijst met verschillende gerechtjes. Ach het smaakt wel. Na de lunch rijden we naar Kanchaburi en bezoeken we eerst het museum die ons een duidelijk beeld geeft van welke narigheden zich hebben afgespeeld in de tweede wereldoorlog. Erg interessant en daarna bezoeken we de tegenover liggende begraafplaats waar ontzettend veel Britten en Nederlanders begraven liggen. Als laatste nemen wij natuurlijk ook een kijkje bij de beroemde brug over de riverkwai. Daar loopt Rich nog een collega tegen het lijf van een andere vestiging van zijn werk. Wat is de wereld toch klein. Na even wat ervaringen uitwisselen gaan wij richting ons hotel en daar hebben wij weer lekker een plons genomen in het zwembad. S avonds eten we gewoon lekker bij ons hotel een heerlijke kip cordenblue....Even weer wat anders.....