Dag 5 op naar de jungle rafts in de bush bush - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dag 5 op naar de jungle rafts in de bush bush - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dag 5 op naar de jungle rafts in de bush bush

08 Juli 2015 | Thailand, Bangkok

Vanmorgen gaat al heel vroeg de wekker en meteen springen we uit bed om ons op te frissen want over 40 minuten moeten we bij de receptie al klaar staan. Beneden aangekomen stond de gids ons al op te wachten en kunnen wij de minivan instappen. We worden vergezeld door een familie uit Zwitserland. Dit moesten we wel vragen want we hoorden vlagen van Duits maar konden het niet thuis brengen. Zwitsers Duits is dus nauwelijks te verstaan. Ons busje zette ons na 10 minuten bij een stationnetje waar we een boemeltrein zullen nemen naar een lokale markt. Ik denk we moeten wel ergens naar binnen, nee hoor de trein vertrekt gewoon buiten vanaf 1 spoor vlak langs de marktkraampjes. We lopen eventjes over het marktje en zien ook wederom veel oranje gewade monniken lopen met potten waarbij de lokale mannelijke bevolking eten kan offeren. Er lopen ook mensen mee om alles te kunnen dragen....7 uur stappen we in het treintje en het is een leuke rit. De aankomst was ook precies alsof je een markt binnen rijdt en allerlei vreemde,sterke geuren komen je tegemoet. De lokale markt is altijd leuk om te zien maar veel extreme dingen behalve haaien, roze eieren en doodgeslagen padden hebben we niet gezien. Dat was in China wel anders...Of raken we er aan gewend? Na de markt worden we weer opgepikt door het busje en worden we wederom afgezet bij een treinstation. Nu gaan we een uurtje rijden over de beruchte spoorlijn die is aangelegd tijdens de tweede wereldoorlog. Het was een leuke rit met mooie uitzichten en onderweg was van alles te koop. Zelfs de warme bakker kwam nog langs. Het vreemde was nog wel een vrouw die van iedereen foto's neemt. Voor Rich neemt ze de tijd maar mij had ze heel snel geschoten. Lekker boeiend maar later kwam ze met certificaten aan met foto...Die van Rich is erg leuk geworden en de mijne........Die zat er gewoon niet tussen... I bring later..nog. ..Na een uurtje getoerd te hebben stappen we uit en brengt de bus ons naar een lunch plek en krijgen we rijst met verschillende gerechten voorgeschoteld. Het smaakt prima. Nog even langs de supermarkt en dan kan het avontuur beginnen. We gaan slapen in drijvende huisjes zonder elektra aan de rivier. We komen aan per boot en het ziet er onwijs leuk uit. De hutten zelf zijn erg donker en open dus ja wie weet hoeveel ongewenste gasten we wel niet hebben maar wat niet weet wat niet deert..... slapen doen we gelukkig wel onder een klamboe. De middag brengen we rustig door en ook wij nemen een duik in de rivier waar een hele sterke stroming staat. Je mag tot een bepaald punt en dan moet je er weer uit. Na een keer had ik het wel gezien en Rich ging nog een keer..... En juist op dat moment ben ik gebeten of geprikt door weet ik veel..... het brandde enorm maar mijn vinger zit er nog aan. Op zo'n moment wil ik gewoon naar een kamer met airco zonder alle vliegende, lopende en kruipende monsters om me heen. Tegen zessen liepen we nog even naar het dorpje Moon wat er leuk uitzag... Daar is wel gewoon elektriciteit dus ze hadden het gewoon moeten doortrekken. Het diner bestond alweer uit rijst met verschillende gerechten en verders hebben we genoten van de rust..,