Ha ha Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Ha ha Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Ha ha Victoria

29 Juli 2014 | Canada, Victoria

Wat hebben we weer heerlijk geslapen en werden pas om een uurtje of 9 wakker. Vandaag stond niet veel op de planning alleen Victoria verkennen. We twijfelden gisteren nog wel over het wel of niet doen van nog een orka tocht maar besloten toch om het niet te doen. Na ons ontbijt liepen we naar het parlementsgebouw en konden we gelijk aansluiten voor een rondleiding die zeer de moeite waard is. Je kreeg veel informatie over de geschiedenis van Britisch Colombia en zelfs koningin Victoria kwam nog in levende lijve langs om haar verhaal te doen. Echt ontzettend leuk gedaan en na een half uurtje stonden we weer buiten. Na een stop bij de Starbucks voor een java chip frappucino en een ijsthee liepen we naar Fishersman warf. Ik had een beetje een San Francisco voorstelling in mijn hoofd maar het viel ons een beetje tegen. In Victoria bestaat de werf uit fel gekleurde woonboten en diverse restaurantjes. Het deed leuk aan maar wij hadden andere verwachtingen. We liepen na een rondje gelopen te hebben weer terug naar Inner Harbour om vervolgens het centrum in te gaan om nog even te shoppen. We hadden een late lunch die bestond uit een sharebox kipnuggets bij de gele M. Zelfs in de M staat het Esdoornblad afgebeeld. We liepen verder naar Markt en Bastion square en bij het laatst genoemde gingen we lekker op een terrasje zitten want het is behoorlijk warm. We liepen terug naar ons hotel om even lekker te relaxen en als de avond valt besluiten we om wat te gaan eten bij een leuk ogend Italiaans restaurant die we 's middags waren tegengekomen. Toen we er naar toe liepen kwamen we een restaurant tegen met de uitstraling van een kermisattractie. Veel gekleurde lampjes en een eenvoudige inrichting. Toen we er langs liepen toch even een blik geworpen op het menu en het deed Mexicaans/Indiaas aan en had veel goede recensies aan zijn deur hangen. Dus zijn we binnengestapt bij Santiago's en we hebben heerlijk gegeten. Na het eten zijn we weer terug gegaan naar ons hotel. Morgen beginnen we aan het laatste gedeelte van de reis, Vancouver!