De berenteller staat op 7 - Reisverslag uit Whistler, Canada van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu De berenteller staat op 7 - Reisverslag uit Whistler, Canada van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

De berenteller staat op 7

19 Juli 2014 | Canada, Whistler

Na weer een heerlijke nacht te hebben gehad gingen we vandaag verder naar het wintersport plaatsje Whistler. We hebben een kamer geboekt in het Hi whistler. Dit is een hostel maar ook met eigen kamers en een douche en toilet. Ik had gisteren nog een mail van ze gehad om on er aan te herinneren dat we bij ze hadden geboekt maar wel met andere prijs dan waarvoor ik bij booking.com heb geboekt. Nee niet in ons voordeel en ik zag bij de recensies nu iemand staan die daar ook mee te maken heeft gehad. Dus ik maar even een mail gestuurd naar booking.com en hopen dat het allemaal goed gaat vanmiddag. Oh ja dat brengt me trouwens gelijk bij het andere hotel. Ik heb een mail gehad met hun excuses en de volgende keer krijg ik een overnachting gratis in een suite. Tja....
Rond een uurtje of 10 checkten we uit en gingen we op pad. Er stond een lange rit van meer dan 400 kilometer op het programma. We begonnen met bewolking en zon en af en toe hadden we een regenbuitje onderweg. Wij vonden het een leuke rit en vooral hdt stuk wanneer het erg bochtig is zorgt voor mooie vergezichten. Onderweg nog even gestopt bij een supermarkt in Liloot waar maar 1 vrouw werkzaam was in de hele winkel. Wij wilden naast brood ook nog wat gesneden vleeswaren hebben en aangezien zij alles op haar gemak deed hielden we alles en iedereen op. Maar wij hadden onze lunch die we lekker op een picknickplek hebben opgepeuzeld. Rond een uurtje of 5 waren we in Whistler en in het hotel bleek dat het een vergissing was en ook dat booking.com al contact met ze heeft gezocht. Na het inchecken gingen we de weg naar het Olympisch dorp rijden. Ik had op het Internet gelezen dat hier veel beren worden gespot en wij zagen er 2. Een zwarte beer aa het begin, helemaal zelf ontdekt door Rich en zwarte beer aan het eind. Het blijft gaaf om deze dieren zo in het wild tegen te komen. Na het spotten gingen we het dorpje in en wat ziet het er gezellig uit. We aten een lekkere pasta bij La Brasserie en daarna hebben we nog wat winkeltjes bekeken. Tegen half 10 waren we weer in ons hotel en rond half 12 zijn we lekker gaan slapen.

• 20 Juli 2014 - 18:14

ArjenD:

Hoi Richard en Dennis,

Paar dagen niet gelezen en nu weer bij. Het is een hoop avontuur. En al 7 beren. bruine en zwarte die dan ook weer bruin zijn. Leuk om te lezen.

Veel plezier met jullie reis verder.