relaxen en wapta falls - Reisverslag uit Field, Canada van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu relaxen en wapta falls - Reisverslag uit Field, Canada van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

relaxen en wapta falls

14 Juli 2014 | Canada, Field

Vandaag voor het eerst een lekker relax dagje. In eerste instantie hadden we Lake o Hara op het programma staan maar wij hadden niet het geluk om de bus te kunnen reserveren dus dan maar een relaxdagje......Wel dacht ik er nog over om door Kootenay park te rijden naar de Hot springs maar dat was al 160 km heen.....dus vandaag geen wekker en dat resulteerde in het feit dat we pas rond 9en wakker werden.....Hebben trouwens heerlijk geslapen in Charlies guesthouse. Nadat we hebben ontbeten en ons hebben opgefrist zijn we met de auto naar de parkeerplaats van de Wapta falls gereden. Deze trail was ongeveer 5 kilometer en goed te doen. We liepen alleen maar door het bos omringd door muggen. Hier zaten er echt megaveel. Eenmaal lopend door het bos kwamen we weer de eekhoorntjes tegen, een ekster, paddestoelen, struiken met rode bessen en opeens hoor je het geluid van de waterval en na een paar minuten zie je deze brede val naar beneden denderen. Op het forum of in reisverslagen had ik gelezen dat je helemaal naar beneden moest lopen om op ooghoogte te komen met de falls en dit deden we ook en het was echt fantastisch, vooral de rust die er heerste. Wij waren helemaal alleen misschien wel toekijkend door beren......wij hebben ze niet gespot.......Na de trail zijn we terug gegaan naar Field om te gaan lunchen want het is inmiddels alweer half 2. We hebben bij de likuerstore lekker op een terrasje gezeten genietend van de sandwich en een panini kip. Na de lunch wilden we nog wel een korte trail lopen en onze keuze viel op de Centennial. Hiervoor moesten we weer de weg naar de Takakkaw falls nemen. Opeens viel ons oog op het uitzichtpunt Meeting of the waters waarbij de witte Yoho rivier samen komt met de blauwe Kicking horse rivier. Dit is een grappig maar ook een mooi gezicht. De trail zelf konden we niet echt vinden en na nog een stukje te hebben gelopen langs de Yoho rivier hielden we het vandaag wel voor gezien......De rest van de middag lekker gerelaxt en tegen een uurtje of 8 gingen we naar het enigste restaurant van het dorp The old pig.......En die was vol...... Tja daar gaat ons avondeten....We hadden niet echt zin om weer naar de Mountain lodge te gaan en het volgende restaurant zit zo'n 25 kilometer verderop....... Tja gelukkig hebben we nog cola en een chippie. Mmmmm wel Double dutch, das het merk. Morgen gaan we de ice field parkway rijden, 1 van de mooiste wegen ter wereld. Hopelijk hebben we goed weer want nu bliksemt en regent het.......