via Niagara on the lake terug naar Toronto. - Reisverslag uit Toronto, Canada van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu via Niagara on the lake terug naar Toronto. - Reisverslag uit Toronto, Canada van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

via Niagara on the lake terug naar Toronto.

08 Juli 2014 | Canada, Toronto

Elke dag komt er een half uurtje bij want vandaag werden we om half 8 wakker. Nadat we ons hadden opgefrist gingen we ontbijten bij de Ihop die gevestigd is in ons hotel. De airco draaide er waarschijnlijk overuren want we hadden het ontzettend koud. Toen we de menukaart bekeken vonden we het wel lastig kiezen want ze werkten vooral met combo menu's. We kozen uiteindelijk voor de aardbei-banaan pannenkoeken. Ze smaakten verrukkelijk en we zaten overvol. Na ons ontbijt checkten we uit en gingen we het liftje naar beneden om de achterkant van de falls te gaan bekijken in Journey behind the falls. Hier kom je in een tunnel die achter de waterval loopt en 2 uitzichtpunten heeft. Het was wel aardig maar het gaafste vonden we het stukje buiten waar je echt naast de waterval staat. Het blijft een geweldig natuurverschijnsel. Na weer een ochtendshower liepen we naar onze auto en reden we langs ontelbaar veel wijngaarden naar Niagara on the lake. Vlak voor Niagara on the lake stopten we bij Pillitteri. Dit is een wijngaard die veel prijzen heeft gewonnen met zijn ijswijnen. Buiten stond een bord dat ze ook tours aanbieden en over 10 minuten gaat er weer 1 starten. Leuk dat gaan we doen en het blijkt nog gratis ook te zijn. Twaalf uur start de tour en vol trots vertelt ze over de prijzen die ze gewonnen hadden en het proces van het maken van ijswijn. De druiven worden geplukt in januari als ze goed bevroren zijn en daarvan maken ze de zoete dessertwijn. Voor deze wijnen zijn er meer druiven nodig wat ten nadele is van de prijs. We kwamen tijdens deze tour ook in de kelders en na afloop mochten we nog 3 wijnen proeven. Jammergenoeg zat de ijswijn er niet bij maar die hebben we geprobeerd in het proeflokaal. De wijn smaakt erg lekker dus hebben we maar een flesje gekocht. Tenslotte was de tour en de proeverij gratis. Na dit onverwachts bezoekje reden we verder naar Niagara on the lake. Inmiddels was het gaan regenen maar dat mocht de pret niet drukken. Het is een gezellig dorpje met veel authentieke winkeltjes en veel gekleurde hangplanten. Wel hadden wij het gevoel dat het een soort jetset dorpje is. Na ongeveer 2 uurtjes in het dorpje te hebben gewandeld reden we naar wijngaard Peller. Dit is echt een immens grote wijngaard wat ook inspeelt op het toerisme. Het ziet er geweldig uit zowel het landgoed als het land waar de druivenranken op staan. Wel kost een rondleiding hier 10 dollar p.p. en moet je betalen voor het wijn proeven. Wel hadden we nog zin om wat ijswijn te proeven en voor 2 glaasjes lees 3 slokken betaal je 7 dollar. We kozen wel de duurste soorten uit en wat smaakte het weer goed. Mmmmm. De duurste soort kost ongeveer 80 euro voor 375 mililiter. Als je trouwens wat kocht kreeg je je 7 dollar voor het proeven terug dus hebben we nog maar een flesje witte ijswijn gekocht. Nee niet de dure. Toen we weer naar de auto wilde lopen kwam het echt met bakken uit de hemel..... tja we hebben een deja vu. Na een half uurtje te hebben gewacht en de regen niet minder was geworden is Rich toch maar naar de auto gerend om deze te halen...Tja Rich rent eenmaal sneller dan ik. Eenmaal onderweg klaarde het weer op en tegen een uurtje of kwart voor 6 waren we bij hotel NU die tegen het vliegveld van Toronto ligt. Af en toe hoor je ook een vliegtuig overkomen. Tijdens het inchecken even snel een blik geworpen op de tv, en nog een keer want staat er nou echt 1 - 7. Na het inchecken zijn we naar de Pearson pub gegaan en hebben we een lekkere hamburger gegeten. Na het eten nog even de auto vol getankt en nog wat vliegtuigen gespot......