Tweede dag Dali - Reisverslag uit Dali, China van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Tweede dag Dali - Reisverslag uit Dali, China van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Tweede dag Dali

Blijf op de hoogte en volg Richard en Dennis

17 Juli 2013 | China, Dali

Vandaag staat er eindelijk een rustdagje op het programma. Geen reisdag en geen excursies. Tja wat moet je dan..... Eerst even lekker uitslapen en na een lekker ontbijtje hadden wij het plan bedacht om een scooter te gaan huren.We hadden gisteravond al het 1 en ander geinformeerd maar door de slechte communicatie weten we nog niet alles wat we willen weten. Wat we weten is dat het elecktrische scooters zijn die je dus moet opladen. Wij wilden graag weten hoeveel kilometer je er mee kon rijden en dat kregen we vanmorgen te horen namelijk 15 kilometer als je er met zijn tweeen opzat. Tja das niet handig dus maar weer naar ons hotel om een fiets te huren. We zijn vandaag lekker gaan fietsen naar het meer. De eerste stop was weer op een lokale markt. Dit blijft een geweldige belevenis. Nog steeds geen extreme dingen gezien behalve levende kikkerd. Tja die zie je bij ons niet op de markt. Ook hier hebben we weer veel mooie plaatjes kunnen schieten van de plaatselijk bevolking. De volgende stop was bij een uitkijkpunt van het meer. Er waseen steiger waarop je alleen mocht komen als je een bootticket hebt. Wij wilden toch ook even gaan kijken en deden net of we het niet begrepen en liepen door. Daarna zijn we door de mais, rijst, pompoenvelden, verschillende dorpjes zo weer naar ons hotel gefietst. Ze verbouwen hier ook lenteuitjes en als je daar dan langs reed of het werd gewassen dan rook het zo lekker:-)
Rich heeft er na vandaag weer een paar fans bij. Tijdens de fietstocht wou een mountainbiker met hem oo de foto en tijdens het avondeten twee dames. Hihi. Die kwamen gewoon naast hem zitten. Ze zien een blanke tochnog steeds als apart en de meeste kijken hier toch wel even om en of proberen ze een foto van je te nemen. Veel mensen zeggen je ook gedag of zwaaien heel vriendelijk naar je. Erg leuk om het allemaal mee te maken.
De rest van de middag hebben we gewoon even relaxt en tegen de avond zijn we weer oude centrum ingelopen om wat te gaan eten en om nog even wat winkeltjes te bekijken.
Morgen staat er weer een reisdag op her programma en het oorspronkelijke plan was dat we met een bus van Dali naar Kumming moeten en dat we daar door iemand worden opgehaald om ons naar het vliegveld te brengen. Gisteren kregen we een fax dar er een chauffeur rechtstreeks heen gaat en dat wij mee mogen rijden. Kijk eens aan das prettig. Nu maar wel even afwachten wat voor auto of busje het is.