Dag 16: Naar het Tstiktikiammapark. - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dag 16: Naar het Tstiktikiammapark. - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dag 16: Naar het Tstiktikiammapark.

Door: richenden

06 Augustus 2011 | Zuid-Afrika, Knysna

Vandaag zijn we rond half 8 opgestaan en tegen 8 uur zaten we aan het ontbijt. Het was weer een goed ontbijt. Tegen een uurtje of 9 vertrokken we richting het park. Onderweg hadden we nog een bui maar daarna klaarde het gelukkig op. We reden dit keer via de R102 en we hoopten dat de Blaukranspas dit weer open was. Ook deze keer was hij niet open maar toch reden we verder en dachten wel we keren wel wanneer dit nodig is want je kon zo die pas rijden. Er lagen wel wat stenen op de weg en een omgewaaide boom maar verder ondervonden wij geen hinder van deze pas. We hebben hem helemaal uitgereden en het was echt een super route. Eenmaal op de N2 reden we naar de ingang van het park. Na de entree betaald te hebben reden we naar de receptie en vanaf daar begon de mouth trail naar storm River bridge. De trail kon gelopen worden alleen je kon niet de brug op omdat de veiligheid niet gegarandeerd kon worden. We vonden dit wel jammer maar goed nu hebben foto’s van de brug zonder dat er mensen op staan. De wandeling ging langs de kust door een bebost gebied. Tijdens de toch kwamen we veel klipdassies tegen. Wat een fotogenieke beesten. We liepen in ongeveer 30 minuten naar de brug en konden wel nog een andere brug over. Het was een mooie route en daarna zijn we weer teruggelopen en hebben we geluncht in het restaurant. Het was inmiddels al half 1 en daar nam Rich de kipwrap en ik wist het niet dus dan maar de cheesecake met een cappuccino. We zaten lekker in het zonnetje en tegen een uurtje of half 2 reden we verder en namen we de afslag bungee jumping. Hier hadden we een mooi zicht op de het bungee jumpen van de Bloukransbrug. Ook waren hier weer allemaal souvenirs te koop en wij vonden een leuke stenen leeuw. Tegen een uurtje of half 3 gingen we weer terug naar Knyssa waar we nog even de winkeltjes hebben bekeken in het waterfront en rond half 5 waren we weer lekker op de kamer. Even weer gerelaxt, gelezen, tv gekeken, en het reisverslag bijgewerkt. Tegen een uurtje of half 8 zijn we weer naar het waterfont gereden en hebben we gegeten bij JJ’s . Het eten was echt superlekker. We hadden de gameplatter met een stukje struisvogel, koedoe en springbok. De springbok smaakte erg mals. Lekker een wijntje erbij en als toetje crème brulee. Tegen kwart voor 10 gingen we weer naar de auto en hebben we de man die op ons auto past nog 4 rand gegeven en zijn we naar onze kamer gegaan. In Zuid Afrika is het gebruikelijk dat er op je auto gepast wordt in plaats van dat je parkeergeld betaald. Meestal is 2 rand genoeg, maar goed deze man staat de hele avond ik de kou! Het is inmiddels nog maar 9 graden. Brrrrr. Wij zitten inmiddels alweer lekker warm binnen en gaan rond een uurtje of 11 lekker slapen.