Dag 15: Regen, regen en nog eens regen. - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dag 15: Regen, regen en nog eens regen. - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dag 15: Regen, regen en nog eens regen.

Door: richenden

05 Augustus 2011 | Zuid-Afrika, Knysna

Vannacht werd ik al om een uur of 2 wakker en toen hoorde ik al het gekletter van de regen. Toen dacht ik nog wat ’s nachts valt, valt overdag niet maar helaas. Tegen een uurtje of 7 stonden we op en tegen 8en waren we aangeschoven voor het mega ontbijt. Het kwam nu echt met bakken uit de lucht. Na het ontbijt zijn we in de auto gestapt op weg naar onze volgende bestemming namelijk Knyssa ( spreek uit als nijsa). Voor onderweg hadden we nog een aantal dingen gepland om te gaan doen maar het liep allemaal heel anders dan verwacht. We reden in de regen en de eerste stop was bij Stormriver waar je echt een geweldig uitzicht vanaf de weg. Daarna even wat informatie opgehaald en zijn we het Tstkiktikiammapark binnen gereden omdat we een wandeling wilden gaan maken over de hangbrug waarop je een uitzicht hebt over de rivier en oceaan. Bij het betalen van de entree kregen we te horen dat deze brug gesloten is en wij twijfelden toch echt of we dan wel het park binnen moesten gaan. We kregen van de medewerker 30 minuten de tijd of we het park in wilden gaan of niet. We zijn naar de receptie gereden en daar hadden we echt een geweldig uitzicht op de ruige oceaan. Maar inmiddels plenst het weer van lucht dat we zoiets hadden van laat een wandeling maar zitten. We zijn toen het park maar weer uitgekeerd en reden verder naar Knyssa. Misschien dat we morgen daar nog even teruggaan. We wilden via de R 102 naar Plettenberg rijden maar ook de Bloucrane pass was afgesloten waardoor we maar op de N2 bleven. Wel zijn we even afgeslagen voor de mooi rivierpas. Deze route was echt geweldig om te rijden en zijn we nog even gestopt bij nature valley waar we uitzicht hadden op de oceaan. We reden weer verder naar Plettenbergbay en daar hebben we geluncht bij een pizzeria. Rich had trek in iets warms hahahaha. Na de lunch reden we verder naar Knyssa waar we rond een uurtje of 4 aankomen. We slapen in Paradise house en we hebben een kamer met geweldig uitzicht over de lagoon. Inmiddels is het even droog geworden. Hopelijk zet deze trend zich voort zodat we morgen weer een prachtige dag hebben. Op onze kamer hebben we nog even lekker gerelaxt, reisverslag bijgewerkt en tegen een uurtje of 7 zijn we naar het waterfront in Knyssa gegaan. We hebben even rondgelopen en besloten dat we wel een pastaatje lusten. Bij Mario’s was het zo druk dat we wel 3 kwartier moesten wachten. Nou daar hadden we ook geen zin dus dan maar naar Fishermans bay gegaan waar we bobotie hebben gegeten. Als toetje hebben we samen een brownie genomen en die was zo groot dat we het nauwelijks met zijn 2en op konden. Tegen een uurtje of 9 waren we weer in onze guesthouse en na 2 spelletjes yathzee zijn we rond een uurtje of 11 gaan slapen.