Dag 22: Regen en wijn! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dag 22: Regen en wijn! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dag 22: Regen en wijn!

Door: richenden

12 Augustus 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Voor vandaag waren de voorspellingen heel slecht dus we hielden maar rekening met een tweede heftige regendag. We stonden vandaag om half 8 op en kwart over 8 zaten we aan het ontbijt. We besloten vandaag om een stukje van de wijnroute te rijden. Phil had een kaart voor ons en rond kwart voor 10 zaten we in de auto. De eerste stop was bij Klein Zalze, waar we de eerste wijnproeverij hadden. We hebben hier echt een heerlijke witte fruitige sauvignon geproefd. Verder was het een leuke bedoeling, maar om de wijn nou uit te spugen is toch wel echt zonde, dus heb ook wel veel gedronken hahahahaha. Rond een uurtje of 11 reden we naar Stellenbosch, een plaatsje dat gesticht is door Simon van der Stel. Je vindt in het stadje ook veel Nederlandse – kaapse stijl woningen terug. We hadden bij de plaatselijke VVV een kaart gehaald en hebben we de belangrijkste punten bezocht zoals het Burgerhuis, het VOC kruithuis en natuurlijk Oomie Samie se winkel. Dit was een erg leuk winkeltje en hebben we wat thee en zuurtjes gekocht. Ook zagen we een kleine maar schattige lunchroom, dus we dachten rond half 1 daar kunnen we wel lunchen. We liepen Mila’s cake …… binnen en zagen de heerlijkste zelfgemaakte taarten, dus dan maar koffie met een taartje. Het smaakte echt super! Rond 1 uur reden we weer verder naar een wijnfarm Le Pommier waar we ook weer 5 wijnen hadden geproefd. Het smaakte weer super en daarna hebben we daar ook gelijk maar de lunch genomen. We hadden een lekkere tosti en reden we weer verder in de richting van Franschehoek. We wilden eigenlijk ook nog een keldertour doen maar daar moest je bij de meeste van te voren reserveren. Dus helaas bewaren we dat voor de volgende keer. Bij de derde wijnproeverij heb ik nog maar 2 glazen geproefd. Wel hele kleine beetjes hoor! Tegen een uurtje of half 5 reden we weer terug naar Kaapstad waar we nog even het waterfront waar we nog even gewinkeld hebben. Kleding en dan met name merkkleding is hier niet te betalen. Dus we waren al snel uitgewinkeld. Tegen kwart voor 7 reden we weer terug naar onze guesthouse waar een gezamenlijk wijnavond was georganiseerd door Phil en Liz. Hier nog even lekker een hapje en een drankje en met wat medebewoners gekletst en rond een uurtje of kwart voor 9 namen we een taxi naar het gebied rond Sommerset road/ waterkant. Hier is het levendige gay en straight leven gevestigd en wat een bars hier. We kwamen eerst in de Crew bar terecht en daarna hebben we gegeten in een hamburgertent, Beefcakes waar de mannen topless bedienden. Er heerste een hilarische sfeer met alleen maar gillende meiden en jaren 80 muziek. We hebben hier ontzettend gelachen en daarna nog even wezen stappen in de Crewbar. We zagen ook nog de Amsterdam bar met het wapen van Amsterdam, maar daar vonden wij niet veel aan! Tegen een uurtje of half 2 namen we weer een taxi naar onze guesthouse. Een taxi is hier heel goedkoop. We waren ’s nachts maar 3 euro kwijt inclusief fooi. Was ook maar een stukje van 6 minuten met de auto, maar goed altijd nog veel goedkoper dan bij ons. Rond 2 uur sliepen we pas. Dit was wel een latertje deze vakantie!