Dag 10: Drakensbergen. - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dag 10: Drakensbergen. - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dag 10: Drakensbergen.

Door: richenden

31 Juli 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vandaag hadden we de wekker rond half 8 gezet en na het ontbijt namen we afscheid van René en Gonnie. Tegen 9uur zaten we alweer op de weg richting de Drakensbergen. We reden via de N2 en de N3 over de tolwegen. Het viel ons op dat er twee wegen zijn, de tolweg en een alternatieve route. Heel veel mensen kiezen hier toch de alternatieve route om niet te hoeven betalen. Dit resulteert in het feit dat de tolwegen heel rustig zijn en je lekker door kunt rijden. Via de N2 reden we naar Durban, echt een grote stad. Het viel ons op dat aan linkerkant mooie woningen stonden die dan weer uitkeken over de krottenwijken. Dit lijkt me nou ook niet echt prettig wonen. Via de N2 gingen we de N3 op. Ik had gelezen dat je dan langs hele deprimerende sloppenwijken komt waar het best wel oppassen is geblazen. Wij hadden voor de tolweg gekozen en hebben hier niets van meegekregen. Tegen een uurtje of 12 waren we in Pietermanzburg waar we even een tosti hebben gegeten en een milkshake gedronken om vervolgens verder te rijden naar mooi River. Daar hebben we nog even wat boodschappen ingeslagen bij de spar en reden we via een schitterende weg naar de drakensbergen. Eerst reden we eindeloze weg totdat we dicht in de bergen kwamen waar allerlei mensen woonden in huisjes en krotjes langs de kant van de weg. Dit zijn dorpelingen te zijn die hier naar toe verbannen te zijn omdat ze geen werk hebben. We wilden een foto maken van een groep voetballende jongens maar toen we stopten en het raampje opendraaien waren ze al bijna bij de auto om hun handen op te houden. Wij zijn maar weer snel doorgereden. Tegen een uurtje of 3 waren we in Drakensbergen en hebben we ingecheckt. We hebben een huisje met uitzicht over de met sneeuw bedekte bergtoppen. Het is hier echt een plaatje. Aangekomen nog even lekker een broodje gegeten en nog even over het terrein gelopen. De rest van de middag lekker relaxend doorgebracht. Het koelt hier wel heel snel af en het is ontzettend koud in ons huisje. We hebben een te klein kacheltje om de hele oppervlakte te vullen. ’S Avonds dan maar even de openhaard aanzetten. Tegen een uurtje of 7 gingen we eten bij het restaurant van de camping en we hadden allebei kip kiev. Het smaakte echt onwijs goed net zoals het toetje crème karamel. Tegen een uurtje of half 9 waren we weer lekker in ons huisje, nou ja lekker het was koud. De openhaard wilden niet echt werken en de kooltjes werden ook niet warm. We hebben nog wel even een glaasje rode wijn gedronken, yahtzee gespeeld en tegen een uurtje of half 11 kropen we diep onder de dekens.