de panoramaroute - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu de panoramaroute - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

de panoramaroute

Door: richenden

Blijf op de hoogte en volg Richard en Dennis

25 Juli 2011 | Zuid-Afrika, Graskop

Vandaag hadden we de wekker gezet om kwart over 7 maar kwart voor 7 gingen we er maar uit. Hier hebben we een heerlijke douche en na het douchen en aankleden zijn we rond half 8 naar de ontbijtzaal gegaan. Het was erg fris beneden en daarom hadden ze de open haard al lekker aangestoken. We hadden vandaag lekker een broodje ham, spiegeleitje, yoghurtje en rond kwart over 8 begonnen we aan de panoramaroute. We namen eerst de weg naar God’s window om nog het laatste uitzichtpunt wonderuitsig te bekijken. Langs deze route zagen we allemaal bavianen. Telkens als je er een foto van wilde nemen liepen ze weer weg. Zwaar irritant! Hahahaha. Toch is het ons wel gelukt om ze op de foto te zetten. Sommige staken zelfs gewoon de weg over. Bij wonderuitsig was het wel een mooi uitzicht maar toch nog net iets te heiig. Wel zagen we in de struiken nog iets bewegen en blijkt het een soort knaagdier te zijn. We zijn er nog niet achter wat het is. Na wonderuitsig reden we weer verder naar de R352 en kwamen we het bordje tegen met de Berlin Falls. Daar reden we ook even naar toe om ze te bekijken. Het was een mooie waterval maar het leukste waren de vogeltjes die er boven zweefden. Na Berlin falls hadden we eigenlijk de Lissabon falls op het programma staan. Het bleek dat die voor de Berlin Falls liggen en dat je dan weer een stukje terug moet. Nou dan vanmiddag er nog maar even langs.
Na de falls reden we verder naar Bourkhole potholes. Hier zagen we de holes die door het water zijn uitgeslepen. Het was erg indrukwekkend, en wat een mooie omgeving. Wel was het bloedje heet hier. Na de holes reden we weer verder naar de Blyde River canyon en naar de drie rondavels. Dit zijn 3 rotsen naast elkaar die lijken op rondavels, typische Afrikaanse hutten. Hier hebben we het uitzicht bewonderd en wij vonden de canyon nog spectaculairder dan the grand canyon. Ook hebben we hier nog rare insecten en een salamander in 2 kleuren gespot.
Hier hebben we nog even lekker 2 yoghurtjes gegeten en daarna reden we weer verder naar Orghistad. Hier zouden we gaan lunchen maar aangezien dit dorp ontzettend tegenviel reden we verder Pelgrim’s rest over de Robberpas. Het was op zich wel een mooie route maar het eerste deel is veel spectaculairder. In pelgrims rest hebben we de lunch genuttigd. Rich nam de cheeseburger en ik de bobotie. Wat was deze toch erg lekker mmmmmmm. Na de lunch nog even het dorpje verkend en daarna reden we verder naar Graskop. De weg was heel bochtig maar wel ontzettend leuk om te rijden. Tegen een uurtje of half 4 waren we weer in graskop en zijn we nog even naar de Lisabonfalls gereden. Toen we er aan kwamen was alles in rook gehuld. Er waren grasbranden om het gras volgend jaar weer optimaal te laten groeien. Bij de falls 10 rand ( 1 euro) per kop ( zoals ze dat hier noemen) betaald en vervolgens hebben we genoten van de waterval. Was wel één van de mooiste. Gelukkig dat we daar nog naar toe zijn gereden. We wilden nog even naar Gods windows kijken maar daarvoor zagen we al dat het weer erg heiig was dus dan maar weer terug naar ons hotel. In graskop nog even gepind, getankt ( 1 liter kost een euro) en boodschappen gedaan bij de Spar.

Nu nog even jullie reacties gelezen en de foto's wordt lastig want de bestanden zijn veel te groot voor de site...........Maar we hebben al genoeg mooie plaatjes

• 25 Juli 2011 - 21:30

Mar En Han:

Foto's komen wel (jammer, we zijn echt benieuwd), maar eerst genieten dat is het belangrijkst.

Groetjes

• 26 Juli 2011 - 20:16

Deb En Sha:

Hè jongens! Leuk om jullie belevenissen te lezen! Nog een foto gemaakt van de Unive shirts? Haha. Geniet maar lekker van alle mooie dingen die jullie nog gaan zien

• 29 Juli 2011 - 08:29

Er En Bio:

hey schattem,

klinkt allemaal goed! zijn ook benieuwd naar jullie prentjes!

veel plezier!
    liefs ons

• 29 Juli 2011 - 17:32

Damian:

Hoi meester Dennis, zo te lezen hebben jullie het erg leuk in Zuid Afrika. Vanuit Assendelft de hartelijke groetjes van Damian

• 01 Augustus 2011 - 19:36

Wouter:

Hee Den en Ries, leuke verslagen gemaakt. Ook mooi weer lekker daar! Ik blijf lekker verder lezen.. Tot schrijfs maar weer, dikke kus,