Dag 9 Safari, een boottocht en veel wauw momenten! - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dag 9 Safari, een boottocht en veel wauw momenten! - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dag 9 Safari, een boottocht en veel wauw momenten!

05 Augustus 2018 | Oeganda, Fort Portal

Om zes uur zaten we weer keurig aan de ontbijttafel maar veel honger had ik nog niet echt. Dat is ook niet echt verwonderlijk na al dat vlees van gisteren. Toch maar een toast met suiker genomen en daarna was het tijd om te vertrekken. We zaten vanmorgen maar met negen man aan het ontbijt want Aniek en Eva gaan een ballonvlucht maken over het park. Lijkt ons ook nog wel eens gaaf om te doen. We starten uiteindelijk voor zevenen met de safari en toen hadden we gelijk ons eerste wauw moment te pakken. Een stuk of zes olifanten stonden bij de ingang van het park en aangezien de ranger erbij stond mochten we uit de auto en zo hebben we de olifanten van heel dichtbij kunnen aanschouwen. We reden verder het park in en kwamen ook vandaag veel antilopen tegen maar ook veel wrattenzwijntjes en natuurlijk de vele vogels. Het tweede wauw moment kwam toen we tussen een kudde giraffen kwamen te zitten. Het waren er ongeveer dertig en dit was zo bijzonder om te zien. Het blijft een mooi gezicht hoe die dieren zich voortbewegen. Het derde wauw moment komt door het zien van een leeuw. We hoorden dat er een leeuw was gespot en reden er onmiddellijk heen. Je ziet bijna geen enkele auto in het park maar bij de leeuw waren het er opeens heel veel. We stonden heel oncomfortabel want de leeuw zat verscholen in de bosjes. Toen wij dan toch maar een foto wilde nemen begon zij zich voort te bewegen en liep ze vlak langs onze auto en stak bij ons de zandweg over. Wat een mooi gezicht en daarna verdween ze in het hoge gras en was ze nauwelijks meer te zien. Dit was ook het einde van de safari en pikten wíj de meiden weer op van de ballonvaart. We zijn weer herenigd en moeten de ferry pakken om bij onze volgende lodge te komen. Bij de ferry was het best wel druk en moesten we even wachten onder de klanken van Oegandese muzikanten. Eenmaal bij de lodge aangekomen konden we gelijk gaan lunchen. We hadden een heerlijke beef pesto sandwich met een lekkere salade mmm. Dit smaakte best goed! Na de lunch was het weer meteen door want Milton stond al klaar met zijn boot voor de bootsafari. Het was een heerlijke trip op het water waarbij we veel watervogels zien zoals de slangenhalsvogels , de bijeneters, verschillende ijsvogels , de reigers en ibissen, 2 prachtige kroonkraanvogels, de zadelbekooievaar en vlak voor Lake Albert, het punt waar we om moeten keren, wederom een wauw moment want we spotten de show bill. Dit is een prehistorische vogel die mooi is van lelijkheid. We voeren nog een stukje op het meer waar we vissers in actie zien die hun netten binnenhaalden. Bij lake Albert keerden we om en met een iets hogere snelheid gingen we terug naar de lodge. Naast vogels zagen we ook schuwe nijlpaarden, krokodillen, olifanten, wat apen en helemaal aan het eind werden we getrakteerd op een olifant in het water die heel dichtbij stond. Wauw wat een mooie ervaring. Rond half zeven waren we bij de lodge en half acht konden we aanschuiven bij het diner. Wederom stond er een 3 gangen menu voor ons klaar en begonnen we met een uiensoep gevold door een gevuld stukje kip met aardappelenpuree, sperziebonen en bloemkool ( lijkt thuis wel) een een fruitsalade. Het smaakte ook deze keer weer prima! Tegen half tien vielen we , met af en toe het geluid van een nijlpaard, in slaap.