Dag 10 olifanten en ladyboys - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dag 10 olifanten en ladyboys - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dag 10 olifanten en ladyboys

Blijf op de hoogte en volg Richard en Dennis

13 Juli 2015 | Thailand, Ayutthaya

Vanmorgen vroeg alweer het gepiep van de wekker want half 9 moeten we klaar staan want dan worden we opgepikt door een gids van het baanchangelephantpark. Eerst maar een ontbijtje wat natuurlijk weer bestaat uit ei met toast en banaan op toast. Half 9 worden we opgehaald door Vinaih, we noemen hem Nine , en na ongeveer 50 minuten rijden komen wij aan in het olifantenkamp. We worden een mahout, een olifantenverzorger, voor 1 dag. Eerst moeten we een blauw pak gaan aantrekken en daarna geven we eerst de olifanten stengels rietsuiker te eten. Wat hebben ze toch een sterke slurf....We mogen hier de olifanten aaien, knuffelen en ik kreeg zelfs een zoen op mijn voorhoofd van 1 van de olifanten. Het voelt vreemd aan en nu is mijn hele voorhoofd bruin van de klei. Dit is al een onvergetelijke ervaring en nu is de tijd om een kort stukje te rijden op de nek van het dier en hoe je erop en eraf gaat en hoe je het daar laat voortbewegen. Ik zie erg op voor dit onderdeel dus ga ik als eerste want dan ben ik er maar vanaf. Het zitten op een paard en kameel vond ik doodeng en het zitten op een olifant doe ik dus ook niet meer. Het is voor het laatst geweest dat ik ooit nog op een dier stap. Het lastige is om op zijn nek te komen. Het beest gaat er voor liggen maar toch blijft het een grote hoge opstap waarbij je in 1 sprong op de nek moet klimmen. De mijne wil snel omhoog gaan waardoor ik met al mijn lenigheid er bijna van af glij en ik weer doodsangsten uitsta. Toen wat lopen waarbij je constant heen en weer beweegt en daarna nog eens afstappen. Zo en dit is mijn olifant ervaring. Nadat de rest is geweest die het natuurlijk allemaal geweldig vinden is het tijd om te lunchen. We eten noodles met ei. Na de lunch staat een rit gepland door de jungle op de rug van een olifant maar zoals jullie begrijpen pas ik hiervoor. De tocht wordt even een half uurtje uitgesteld want het komt met bakken uit de lucht. Terwijl de rest de tour gaat doen neem ik plaats op de veranda en geniet ik van mijn icetea calipo op mijn roze hangende schommelstoel. Tijdens het relax moment zie ik de groep weer voorbij komen en ben ik nog een eindje met ze meegelopen. Als afsluiting van de dag ga je met de olifanten in bad en dat is ook ontzettend gaaf. Op het laatst spoten ze ons nat met hun slurf...Na deze fantastische dag worden we weer teruggebracht naar ons hotel en gaan wij even lekker relaxen. Elke avond om 8 uur vertrekt van ons hotel een gratis shuttlebus naar de night market. Hier willen wij toch wel even naar toe en ook omdat ik gelezen heb dat er een leuke ladyboys show wordt gegeven. Wij nemen dus de bus en aangekomen op de markt blijkt het heel toeristisch te zijn. En als het dan toeristisch is is er ook de aanwezigheid van de bekende fast food ketens en de Starbucks. Een burger gaat er wel in en waarom bij de clown zitten als het ook bij de koning kan....Het menuutje smaakt erg lekker maar ik krijg het nog geen eens op. Daarna lopen wij een rondje over de markt en koop ik dan eindelijk mijn 7 eleven T-shirt. Daarna begeven wij ons richting de ladyboys show en buiten worden we al verwelkomt door de draggqueens. We betalen ieder 5 euro entree en krijgen daarvoor ook nog een biertje. Er staan wat tafels en stoelen en een podium overspannen door een soort van tentzeil. De mannen in de zaal moeten het erg ontgelden en de show wordt geopend door de Queen die iedere mannelijke bezoeker een welkomst kus geeft op de wang. We genieten enorm van de show en sommige boys zijn heel goed gelukt en andere zagen er niet uit. Ook gaat de Queen graag met je op de foto in ruil voor een tip in haar decolleté. Hilariteit alom en daarna lopen wij nog een klein stukje over de markt en daarna nemen wij een tuk tuk naar ons hotel.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Richard en Dennis

Actief sinds 09 Juli 2011
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 63354

Voorgaande reizen:

20 April 2019 - 04 Mei 2019

Israël en Jordanië

28 Juli 2018 - 16 Augustus 2018

Oeganda, de parel van Afrika

21 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Going back to the USA

16 Juli 2016 - 07 Augustus 2016

Brazil........lalalalalala..................

03 Juli 2015 - 26 Juli 2015

Noord Thailand en Cambodja

05 Juli 2014 - 03 Augustus 2014

Op zoek naar orka's en beren!

05 Juli 2013 - 26 Juli 2013

China 2013

22 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Zuid Afrika 2011

Landen bezocht: