Op weg naar de rijstvelden - Reisverslag uit Longjing, China van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Op weg naar de rijstvelden - Reisverslag uit Longjing, China van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Op weg naar de rijstvelden

21 Juli 2013 | China, Longjing

Vandaag zullen we verder reizen naar Ping'an. Dit dorpje is bekend vanwege het feit dat hier de hoogstgelegen rijstterrassen van de wereld liggen. Rond een uurtje of 9 werden we opgehaald met een busje. In het busje konden makkelijk 10 mensen maar wij bleken de enigen te zijn. We zaten dus erg comfortabel. De chauffeur was wel een crosser en haalde links en rechts in. Het valt me erg mee dat het bijna altijd goed gaat. Alles kan en mag hier in het verkeer maar dat zorgt er wel voor dat iedereen hier goed oplet. Het laatste stuk van onze rit ging over een onverhard stuk weg en door de bergen omhoog. Zelfs hier haalde onze chauffeur van alles in. Rond een uurtje of 1 waren we er maar om het hotel te bereiken moest er nog een pittige klim naar boven worden gemaakt. Toen we aankwamen met onze koffers kwamen er gelijk allemaal vrouwtjes op ons af om de koffers naar boven te dragen in rieten manden op hun rug. De vrouwtjes waren al aardig op leeftijd maar ze stonden erop om de koffers naar boven te sjouwen aangezien dat een deel van hun inkomsten bedraagd. Nou vooruit dan maar! De klim was aardig maar gelukkig wel te doen. Het hotel ligt erg mooi gelegen tussen de rijstterassen en eenmaal op de kamer zijn we eerst heerlijk gaan relaxen en genieren we van ons mooie uitzicht. Aan het eind van de middag hebben we nog een klim naar boven gemaakt en zijn we naar het vieuwpoint " The moon and the seven stars " gewandeld. Echt een magnifiek gezicht. Na het uitzichtpunt te hebben bezocht zijn we weer teruggegaan naar ons hotel om natuurlijk een lekker bordje rijst te eten. Zo komt er aan deze dag een einde en gaan we vroeg slapen want morgen staat er een wandeltocht op het programma van meer dan 5 uur. Oeps als dat maar goed gaat.......