Tweede dag Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Tweede dag Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Tweede dag Beijing

Blijf op de hoogte en volg Richard en Dennis

07 Juli 2013 | China, Peking

We hebben vandaag enorm genoten en al veel gezien. We werden vanmorgen rond de klok van 6en wakker en nadat we ons opgefrist hadden zijn we lekker gaan ontbijten. Dit hotel kent een Westers ontbijt met brood, omelets, jam en fruit. Het ontbijt is fantastisch en wat hebben we het toch getroffen met dit hotel. Het hotel bestaat uit allemaal kamers verspreid over een binnentuin. Voor onze rij kamers hanger er lampionnen die 's avonds mooi verlicht zijn. Echt een zee van rust in het hectische Beijing. Na het ontbijt nog even hetvreisverslag bijgewerkt en daarna stonden we klaar voor de dagexcursie van vandaag. Henrey is vandaag onze reisleider en heeft de route wat omgegooid. We zullen eerst het plein van de Hemelse vrede bezoeken aangezien het daar vanmiddag tegen de 50 graden aanloopt en er geen schaduwplek te vinden is. Het plein is inmens groot en wat een bijzonder gevoel geeft het toch om daar te staan. De gids is erg trots op dit plein maar sprak geen woord over de ongekomen studenten. Na het plein bezochten we de verboden stad. Hier hebben in totaal 14 keizers geleefd. Het duurde maar 14 jaar om deze stad te bouwen. Wel hebben er een miljoen mensen aan gewerkt. Nadat we de highlights van deze stad hebben bekeken werden we naar de tempel van de Hemelse vrede gebracht. Deze tempel lag ook weervin een groot complex dus de nodige kilometers zijn wel gemaakt vandaag. Wat ons in het park op viel is dat er veel danscompetitiesworden gehouden. Erg leuk om te zien.
Na deze bezichting kwam er de nodige tussenstop bij een theahouse. Hier kregen we for free een theeproeverij:-). Daarna toch nog wel een lekker theesmaakje aangeschaft. Na dit ritueel wilde Henrey eigenlijk gaan lunchen maar wij wilden liever naar de lamatempel zodat we in de middag nog even kunnen relaxen. Dit vond hij ook prima en zijn we met de metro er naar toegegaan. Deze tempel is vooral Tibetaans en daarom zagen we heel veel boedha's en mensen die stukje wierook aanstoken terug. Na het bezoek een taxi gepakt en zijn we even lekker gaan relaxen in het hotel.
Wordt vervolgd.........
PS Miranda gefeliciteerd met je verjaardag.

• 07 Juli 2013 - 20:33

Els Van Houts:

hallo wereld burgers,
    Wat een leuk idee om jullie te volgen. Al 2 dagen in China en zoveel gezien.
    Mooi om de tempel van de hemelse vrede te zien.
    Ik wens jullie nog veel reis plezier en wie weet heb ik nog even tijd deze week om de andere verslagen te lezen. Moet zelf mijn koffers nog pakken.
    Liefs Els.