Vervolg tweede dag China - Reisverslag uit Peking, China van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Vervolg tweede dag China - Reisverslag uit Peking, China van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Vervolg tweede dag China

Blijf op de hoogte en volg Richard en Dennis

08 Juli 2013 | China, Peking

Nadat we heerlijk op onze hotelkamer gerelaxt hadden stonden we om 6uur al weer klaar om met Henrey mee te gaan naar de avondmarkten. Dit zijn markten waar je allemaal dieren op stokjes tegenkomt om lekker op te eten. In eerste instantie zouden we met een taxi er heen gaan maar Henrey vond het makkelijker om een bus te nemen. Ach danndoen we het maar, weten we ook gelijk weer hoe dat werkt. We stapten uit bij Wanfuij road, de bekendste winkelstraat van Beijing. Daar was de eerste avondmarkt. Ik moet zeggen dat ik het wel een hele aparte ervaring vond. Wat we zagen op stokjes waren zeesterren, levende schorpionen, slangen, kleine duiven, kakkerlakken, sprinkhanen en daarnaast ook nog wat gewone dingen zoals inktvis, vlees etc. De geuren die we hebben geroken vallen niet te omschrijven. Van heel lekker tot waanzinnig vies. Als je al eetlust had dan is dat wel vergaan. Zelf hebben we toch maar niets genomen want durfden we toch niet aan. Nadat we 2 markten hebben bezocht hebben we weer de bus genomen naar de Drumtower want Henry weet daar een goed duck restaurant. In het restaurant was de menukaart al een bezienswaardigheid. Allemaal plaatjes van gerechten waaronder varkenshoofd en schildpad. BAH! Wij kozen ieder voor de duck. Dit was een goede keuze. We kregen samen een hele eend. Gelukkig wel gesneden. Bij de eend werd een soort pannenkoekje geserveerd met groenten en sojasous. De bedoeling is om een daar een soort pakketje van te maken en op te eten. Na het eten zijn we weer teruggelopen naar het hotel en rond een uurtje of 11 zijn we lekker gaan slapen.

• 08 Juli 2013 - 11:58

Carin Gnade :

Jeetje wat hebben jullie al veel gedaan. Leuk om jullie verhalen te lezen. Nog heel veel plezier.