Dag 14: Addo park - Reisverslag uit Kirkwood, Zuid-Afrika van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dag 14: Addo park - Reisverslag uit Kirkwood, Zuid-Afrika van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dag 14: Addo park

Door: richenden

Blijf op de hoogte en volg Richard en Dennis

04 Augustus 2011 | Zuid-Afrika, Kirkwood

Vandaag ging de wekker weer om half 7 en half 8 zaten we alweer aan het ontbijt. We zaten gezellig in de leuke, maar enorm grote tuin. We kregen eerst een groot bakje vol vers fruit, groot glas verse geperste jus d’orange en thee. Daarna kwam ze ongevraagd met een bord met twee eieren, spek, worst, gebakken champignons en uien. Daarna kwam ze de toast brengen. Wat een mega ontbijt! Hebben alleen toast met ei gegeten. Want rond 8en moesten we alweer in de auto zitten omdat we om 9 uur een gamedrive hebben in het Addo park en aangezien het nog een stukje rijden is willen we toch wel op tijd aankomen in het park. Toen we naar het park reden zagen we de mensen alweer op weg gaan naar hun werk in de unifruti fabriek. We zitten hier midden tussen de sinasappelen plantage. Tegen kwart voor 9 gingen waren we in het park en om 9 uur stapten we in de jeep om op safari te gaan. Hopelijk wordt het geen déjà vu van de eerste gamedrive. We reden over hobbelige zandwegen en zagen een zebra heel dicht bij de auto, koedoes overal en gelukkig ook olifanten. Een moeder met jong dronken uit een meer. Dit was erg gaaf om te zien. Verder was de rit spectaculair en bij terugkomst zagen we het grootse wildlife namelijk schoolbussen vol met kinderen. Hier werden ook de nodige foto’s van gemaakt. Ze zijn gekleed in uniform en waren nu op schoolreisje. Nog even wat drinken gekocht in de shop en tegen half 12 zijn we zelf weer het park ik gegaan op zoek naar wildlife. We zagen olifanten, zebra’s schildpad, wat vogels maar verder geen bijzondere dingen. Tegen half 2 gingen we wat eten in het restaurant van het park, maar sandwiches hadden ze hier niet. Nou dan maar een burger en die smaakte super lekker. Wat ons wel opviel is dat dit park met alles wel duurder is dan de andere parken waar we zijn geweest. Tegen half 3 weer de auto in en dit keer kwamen we echt grote groepen olifanten tegen. De eerste keer wel 30 stuks maar ze stonden in de verte en de 2de keer een groep van 20 stuks en die stonden wel heel dichtbij een drinkplaats. Echt gaaf om de olifanten zo te zien! Bij wat we hier zagen viel de gamedrive van vanmorgen een beetje in het niets. Verder zagen we ook nog de secretarisvogel en een jakhals snel de weg oversteken. Tegen een uurtje of 5 zijn we het park uitgegaan en kwart voor 6 waren we weer in onze kamer. Even gerelaxt want 7 uur beging hier de braai! Gaan we toch nog eindelijk braaien deze vakantie. De braai hebben we samen genuttigd met een Nederlands gezien dat er ook zat. Het vlees was echt super! De lekkerste steak hebben we daar gehad, verder was er nog kipspiesjes, worst van een koedoe en een mega lekkere salade. Als toetje hadden we een groot stuk sinasappel cake met warme vanille saus. Mmm erg lekker allemaal. Daarna nog een amarula om het af te sluiten. Wij hebben echt een super avond gehad en dat allemaal door de inzet van Erina en Stiemmie.
Tegen een uurtje of 9 waren we weer in onze kamer en tegen 10en zijn we lekker gaan slapen.