Keep calm on a endless road - Reisverslag uit Miranda, Brazilië van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Keep calm on a endless road - Reisverslag uit Miranda, Brazilië van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Keep calm on a endless road

29 Juli 2016 | Brazilië, Miranda

Vandaag gaat onze reis verder naar het afgelegen Pantanal gebied en dat het afgelegen is hebben we geweten.....We stonden alweer vroeg op en bij het ontbijt hadden we wel trek in een spiegeleitje......Ik vroeg aan de vrouw van het ontbijt of het gemaakt kon worden.....NO.....Oh oké dan niet maar dat kan ook wel een stukje vriendelijker....We stellen onze tom tom in en ik had wel 3 verschillende adressen maar geen een werd er herkend.....Miranda.....Daar stellen we onze navigatie op in maar eerst nog even het dorpje in om Havaianas te scoren......Het is 10 uur en al bloedheet pffff.....Snel uit de auto en ik de flipflops passen.....Rich zei al ga er bij zitten......Eigenwijs natuurlijk en daar lag ik tussen de slippers......Nou mijn humeur was tot het nulpunt gedaald en waar komt de verkoopster mee aan......slippers met de tekst keep calm......Nou je kon Rich opvegen van het lachen en ik kreeg mijn glimlach ook wel weer terug.....Nog ff wat boodschappen doen en daarna reden we naar Miranda.....Een dorpje maar geen Santa Clara.....Oke zullen wij dan de weg naar Corumba volgen.....Hmmm oké,.......Dit was een eindeloze weg door de Pantanal ....Na 20 kilometer zijn we niets tegengekomen. We wilden het ergens gaan vragen en er kwam nog een ander probleem......De benzinetank.....Is hij wel genoeg vol.....pffff nou dat keep calm ging er even niet meer in.....We kwamen bij een truckstop en daar spreekt natuurlijk niemand Engels....Een chauffeur wees wel de goede kant op......Bij de eigenaar van het kleine tentje hebben we 2 kopjds koffie gehaald en konden we ook 20 liter benzine krijgen.....Dit hebben wij gelijk maar aangeschaft met nog de grap over een paar kilometer zien we wel een pompstation.....Nou nee dus..... We reden wel zo'n 100 kilometer en toen kwamen we bij een brug waar allemaal alligators liggen.....Natuurlijk even gestopt en een paar op de gevoelige plaat vast gelegd.......Bij de vrouw die daar een klein shopje had nog even gevraagd en die begreep ons niet.....een andere vrouw wel en wees ons nog steeds de goede kant op pfff.....Toch had ik nog steeds het gevoel dat we verdwaald waren......Opeens een bord Santa Clara nog 22 kilometer.....pfff Godzijdank......Via een weg vol kuilen en gaten....bereiken we onze pousada.....Het ligt echt in de middle of nowhere en bij de receptie liet hij ons het complex zien.....Hier een anaconda....WTF......Gelukkig is het geen mega slang, maar toch zo'n anderhalve meter........We namem meteen een duik in het zwembad want het is hier bloedheet.....Om zes uur moesten we klaar staan voor onze nachtsafari en we zagen een tapir, deze zijn best wel groot, kaaimannen en een gordeldier...Na de excursie stond het diner voor ons klaar....Macaroni, vlees, salade, dus het smaakte prima........Morgen moeten we vroeg opstaan want om half 8 hebben we een boottrip.....Half 10 gingen onze oogjes alweer dicht....