Vliegend naar Campo Geande - Reisverslag uit Campo Grande, Brazilië van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Vliegend naar Campo Geande - Reisverslag uit Campo Grande, Brazilië van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Vliegend naar Campo Geande

26 Juli 2016 | Brazilië, Campo Grande

Na de caphrinas van gisteren zijn wij als een blok in slaap gevallen en werden tegen een uurtje of acht weer uitgerust wakker.. Douchen ontbijten en pleiten want vandaag trekken wij weer verder naar Campo Grande....We vlogen pas om tien voor acht dus hadden nog wel de tijd om wat te gaan ondernemen vandaag. Eerst reden ww nog even naar het station van Ouro Preto om vervolgens naar het nabijgelegen dorpje Mariana te gaan....We stelden de tom tom in op het centrum en kwamen waarschijnlijk ook wel in het centrum maar niet in de historische stad...Ach we lopen wel ff en na tien minuutjes bereikten we het roze stationnetje..Het leek even of we in Disneyland waren....Tja en welke kant nu op.....Toch maar terug naar de auto en zijn we met de auto naar het historisch centrumpje gegaan....Ook dit dorpje ziet er weer mooi en authentiek uit en het mooiste vonden we het plein met twee kerken bij elkaar met daar tegen over het gerechtsgebouw...1 van de kerken was open en voor zo'n 55 cent mocht je naar binnen. Ach een kerkje meer of minder maakt ook niet meer uit.....Een man kwam naar ons toe om allerlei dingen te vertellen maar ja we snapten er niets van....Via foto's maakte hij duidelijk dat de kerk flink in de brand heeft gestaan, 20 januari 1999, en dat daardoor een groot deel van de inrichting verloren is gegaan waaronder een schitterende plafondschildering. Toch zonde....Het viel ons ook op dat dit dorpje veel meer winkels had dan Ouro Preto en na nog even een broodje te hebben gehaald bij de Subway voor als lunch onderweg liepen wij rond kwart voor 1 maar weer naar de auto omdat dan onze parkeertijd erop zat.....Ja in dit dorpje had je een zone van betaalt parkeren en dat hebben wij nog nergens anders gezien. Vlakbij het dorpje ligt een goudmijn die letterlijk en figuurlijk een goudmijntje is.....We hadden nog wat tijd over en besloten om de mijn te gaan bezichtigen....De entree was rond de 16 euro en dat vind ik voor Braziliaanse begrippen toch aardig aan de prijs.....Ach we doen het toch en na even gewacht te hebben gingen we met een karretje naar beneden zo de mijn in. We voelden ons net een smurf omdat we er best wel wat opgevouwen in zaten..Onder de grond kregen we een rondleiding in het Portugees en kwamen wij bij een helder meer.....Rond half 3 waren we klaar en na ons broodje te hebben opgepeuzeld zetten wij koers richting het vliegveld van Confins. We leveren de auto weer keurig in en we hebben de afgelopen dagen toch zo'n 657 kilometer gereden. Op het vliegveld aangekomen eerst even een lekker koppie koffie genomen met de kaasballetjes en een stukje cake.....Inchecken ging vrij snel maar hoe kan het ook anders als je de diamant members lijn pakt.....Ach we werden keurig geholpen....Na nog even een panini op het vliegveld te hebben gegeten gingen wij rond 8 uur de lucht in om na een uurtje alweer te landen in Campina....Met een busje werden we naar het vliegveld gebracht en ik begon toch al een beetje te stressen want het boarden voor de vlucht naar Campo Grande was al begonnen......Gelukkig is het hier geen Schiphol en na nog geen tien minuten stonden we in de boardingrij.....Nu maar hopen dat onze koffers het ook gaan redden....We reden met het busje naar ons vliegtuig en ja hoor stappen we gewoon in hetzelfde toestel....Konden we dan niet beter blijven zitten...arg!!!! Rond half 11, de klok is een uurtje teruggegaan, landen we op het kleine vliegveld van Campo Grande en nadat wij de koffers weer omhelsden werden wij opgepikt door een taxichauffeur en rond een uurtje of 11 waren we weer veilig in het hotel aangekomen.