Dag 2 chaotisch en bloedheet - Reisverslag uit Assendelft, Nederland van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dag 2 chaotisch en bloedheet - Reisverslag uit Assendelft, Nederland van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dag 2 chaotisch en bloedheet

Blijf op de hoogte en volg Richard en Dennis

05 Juli 2015 | Nederland, Assendelft

Toch deze nacht 3 uurtjes geslapen en nadat we net het avondeten achter de kiezen hadden komen ze alweer met het ontbijt langs...... Een omelet met tuinkruiden.......Aangezien ik graag eet ging dat er vanmorgen niet in......Dan maar de yoghurt met fruit....... Kwart over 5 wordt de landing ingezet en kan het horloge 5 uur naar voren. We worden verwelkomt door het bord sawasdee in Thailand....... We waren zo door de douane en aangezien de eerste bagage van de band kwam moesten we toch even wachten....... Ook dit jaar blijft het spannend maar ja hoor daar komen ze aanrollen......Nu opweg naar de aankomsthal want daar worden we opgepikt..... Eerst nog even pinnen en ja hoor we zagen mijn naam staan alleen nog niet de persoon die ons weg gaat brengen......Oh daar komt een vrouwtje al aanlopen.....Wat lacht ze toch lief........ Zou spontaan verliefd worden haha....Zij bracht ons naar een busje en kregen we ook nog eens een flesje water en een koude doek..... Wat een service.......Op weg naar ons hotel doen we gelijk een eerste indruk op van Bangkok.....Vlak, veel altaarstukken langs de weg, heel veel verkeer, straatverkopers en erg koningsgezind. Toen we net wegreden lachte koning Boemiball ons al toe. Tegen een uurtje of 1 waren we in het Navalai resort en konden we gelukkig al gelijk inchecken......Bij de receptie kregen we een heerlijk welkomst drankje, onze vouchers en een goodie bagg die bestond uit een tas met muggenspray, zeep, tijgerbalsum etc.....Ook zat er een kaartje bij van Riksja online. Hoe tof is dit........Eenmaal op de koloniale kamer gelijk onze zwembroek aangedaan en op naar het dak om een plons te nemen......wat een uitzicht heb je.....We zitten pal langs de rivier.......Na lekker gerelaxt te hebben en van een mojito te hebben genoten zijn we rond kwart voor 4 op pad gegaan.....Nu merkmje echt hoe heet het is..... We hebben al een aardig beeld gekregen van Thailand en zien dat het leeft op straat...,... Vandaag staat alleen Wat saket en de khao san road op het programma...... Als eerste lopen we langs het fort zo naar Wat Bowonniwet.... wat een pracht en praal.......De tempels zien er toch weer anders uit dan in China. Daarna lopen we naar wat Sakhet die boven op de golden mountain ligt...... Ik lees nu in mijn boekje dat het 318 treden zijn maar dat heb ik niet zo ervaren........ Deze was erg mooi om te zien en ook de verkoeling bovenop door de wind was een aangename verrassing. Daarna nog even een smoothie en een milkshake gehaald bij een koffietentje waar bijna alleen maar monniken zaten...... De airco draaide ook erg goed dus was de verkoeling wel even lekker.....Nu op weg naar de toeristische kao soh road maar aangezien het nog maar 6 uur was was het er vrij rustig. De vermoeidheid bij ons begint ook toe te slaan dus even maar een eettentje opgezocht..... We hadden eerst satay, stokjes vlees met pindasaus en daarna een bordje met rijst, groente, cashewnoten en 2 stukjes vlees...... Het was ook niet echt denderend maar het kan ook door de vermoeidheid en warmte komen......snel lopen we terug naar ons hotel waar we al om 8 uur als een blok in slaap vallen.

• 05 Juli 2015 - 09:57

Martine:

Heb de eerste twee verslagen gelezen en ga proberen het een beetje bij te houden. Wij mogen nog een weekje genieten van de Hollandse hitte voordat we afreizen naar mooie(re) oorden.
    Geniet van de reis!