Vervolg tweede dag Lijiang - Reisverslag uit Lijiang, China van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Vervolg tweede dag Lijiang - Reisverslag uit Lijiang, China van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Vervolg tweede dag Lijiang

16 Juli 2013 | China, Lijiang

Aangezien gisteren het internet het niet lekker deed en ik al een groot deel van mijn reisverslag was kwijtgeraakt doe ik het maar in 2 delen. Tegen een uurtje of 1 waren we terug en nadat we even relaxt hadden na al dat fietsen zijn we in de middag naar de drack blagon pool gelopen. Hier wordt het meest fotogenieke plaatje van heel China geschoten. Nou had ik al begrepen van andere reisgenoten dat het niet meer zo heel fotogeniek was. Dit zou je moeten zien. Op de achtergrond besneeuwde bergtoppen, daarvoor een tempel in een groot meer en een witte brug. Wat zien wij: Groene bergtoppen, een tempel en een brug. Wat ontbreekt er........ Juist het meer. Het hele meer is drooggevallen en dat is wel erg jammer. De wandeling er naar toe was overigens wel erg leuk. Opeens hoorden we een irritant muziekje en hopla daar gingen alle deuren open en liepen de mensen met hun vuilnisbak naar de vuilniswagen. Na de wandeling zijn we via old town weer naar ons hotel gelopen. Tussendoor nog wel even een cappuccino stop gehouden. Wat was deze toch lekker net zoals de cheescake. Nadat we heerlijk hebben gerelaxt zijn we gaan eten bij Well bistro. In veel reisverslagen kom ik deze naam tegen en wij dachten laten we er ook eens kijken. Eerst konden we hem niet vinden en het bleek dat hij boven een winkeltje zat. We hebben er overigens heerlijk gegeten. Rich de spaghetti en ik rijst met rundvlees. Daarna zijn we barstreet ingelopen en wat is het daar toch ongelooflijk druk. Het was wel een feest om mee te maken. In elk cafe of restaurant zijn liveoptredens. Dit varieert van muziek, show en dans. Het hilarische wat me is bij gebleven is een Chinese zanger die Chinees zong maar dan in Duitse slagher stijl. De mensen zaten in lange tafels mee te zingen en iedereen had een klapper in zijn hand die ze vervolgens op de tafel sloegen. Gewoon te leuk om te zien. Tegen half 11 hadden we het wel weer gezien en zijn we lekker teruggegaan naar ons hotel.