Eerste dag in Lijiang - Reisverslag uit Lijiang, China van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Eerste dag in Lijiang - Reisverslag uit Lijiang, China van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Lijiang

Blijf op de hoogte en volg Richard en Dennis

15 Juli 2013 | China, Lijiang

Zo hier zijn we weer. Gisteren deed het internet het zo slecht dat ik nu maar even het verslag van gisteren aan het typen ben.
Vandaag konden we even uitslapen tot een uurtje of 8 en na een ontbijtje bij de Starbucks hebben we rond half 10 weer een taxi genomen naar het vliegveld. Deze keer had ik de naam van de luchthaven opgezocht in Chinese tekens en er even een foto van gemaakt met de tablet. De chauffeur begreep het meteen en na 35nminuten stonden we op de airport van Chengdu. Na de gebruikelijke incheckprocedures was het wachten tot we konden gaan boarden. Ons vliegtuig vloog keurig op tijd en rond een uurtje of kwart over 2 landden we op Lijiang airport. We zagen gelijk dat de omgeving er heel anders uitziet dan dat we tot nu toe gezien hebben. We hadden snel onze koffers en toen we de aankomsthal inliepen stond er alweer een chauffeuse voor ons klaar. In dit deel van China leven andere volkeren zoals bijvoorbeeld het Naxivolk. De chauffeuse was ook geen doorsnee Chinese maar ze leek meer op een Peruaanse. Na een half uurtje rijden stopte ze bij 1 van de ingangen van Old town.....Daar werden we opgewacht van een medewerkster van ons guesthouse. Deze zag er weer prima uit en we werden verwelkomd met een kopje thee. Nadat we ons hadden omgekleed [ het is hier een stukje koeler dan dat we gewend zijn, al is daar nu niets van te merken] zijn we de oude stadskern gaan verkennen. Het ziet er allemaal super mooi en leuk uit maar wat is het hier toch commercieel. Eerst waren we bang om geen bank te vinden maar het stikt er hier gewoon van. Gelukkig maar want bij de eerste bank kregen we met al onze 3 passen geen geld. We hebben lekker rondgeslenterd door de oude straatjes, watertjes en pittoreske huisjes. Aangezien het erg commercieel is staat er op het marktplein de pizzahut, KFC en de Mac Donalds naast elkaar. Zou hier soms het liedje zijn bedacht. Aangezien we niet zo'n zin hadden in Chinees hebben we maar besloten om lekker een pizza te pakken. We hadden allebei een kleine besteld maar kregen hem geen eens helemaal op. De mijne moest nog terug aangezien deze wat aangebrand was. Ze zette hem eerst neer en later kwam iemand hem toch weer ophalen. Eenmaal de pizzahut uit was het donker op straat en was alles verlicht. Op het marktplein waren heel veel mensen met elkaar aan het dansen. Ze deden een soort van volksdans. Dit dorp wordt ook wel omschrijven als ern dorp van de rode lampionnen. Die zijn we wrl tegengekomen maar we hadden er toch wel wat meer verwacht. Misschien vanavond nog.