Eerste dag Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Eerste dag Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Eerste dag Chengdu

12 Juli 2013 | China, Chengdu

Vanmorgen vroeg ging al weer om kwart voor 7 de wekker. Vandaag vliegen we naar Chengdu. Tegen half 8 stonden we beneden om te wachten op onze taxi. Maar eh..... geen taxi dus. De baliemedewerkster ging het wel even regelen en rende naar buiten om een taxi aan te houden. Tja zo kunnen wij het ook. Maar goed we hebben een taxi en tegen kwart voor 9 waren we op het vliegveld van Xian. We konden nergens onze vlucht vinden maar toch hebben we uiteindelijk ingecheckt bij China airlines. Toen we eenmaal door de douane waren gegaan zagen we dat onze vlucht al een paar uurtjes is vertraagd. Hmmm das minder. In plaats van 11.40 vliegen we nu rond 13.00. Inmiddels waren we ook al Kim en Alfons tegengekomen { de mensen waarmee we in de nachttrein hebben gezeten } en die vertelden ons dat er flinke overstromingen zijn in de provincie Sichuan en laat daar nu net ook Chengdu inliggen. Ik vond het toch best wel een beetje spannend worden. Maar goed eerst maar even een broodje gehaald bij de subway en daarna maar een beetje de tijd gedood met kletsen. Rond kwart over 12 kwam er een medewerkster van China airlines naar ons toe om te vertellen dat we een lunchpakketje kunnen ophalen omdat onze vlucht vertraagd was. Toch wel erg aardig. Tegen kwart voor 1 kunnen we eindelijk boarden en half 2 gingen wij dan toch de lucht in om tegen 3en weer te landen in Chengdu. Daar stond weer een gids ons op te wachten en zij kon ons vertellen dat in Chengdu niets aan de hand is behalve dat het er 3 dagen behoorlijk heeft geregend. Gelukkig is het nu droog. Wij zitten met ons hotel midden in de Tibetaanse wijk. Een erg levendige wijk met veel straatvertier rn hier en daar zien we ook monniken lopen in traditionele gewaden. We gingen eerst even onze wijk verkennen en daarna dacht ik dat we een tempel zouden binnengaan maar het bleek een museum. Ach was ook wel leuk om te zien vooral de bonsaituin. Daarna wilden we eigenlijk naar het park gaan en Rich gevoel was goed maar toch moest ik het nog even aan een inwoner vragen. Tja jullie raden het al, we werden de verkeerde kant opgestuurd. Na een half uurtje lopen kwamen we erachter. Dus snel de bus ingesprongen en aangezien het al tegen half 8 loopt zijn we gaan eten bij een hotpot restaurant. Dit was hilarisch voor ons maar ook voor het personeel die ons zo goed mogelijk wilde helpen. Bij hotpot bestel je verschillende gerechten zoals aardappel, pompoen, tomaat, vlees etc en die stop je vervolgens in een soort kokende olie waar heel veel chili, zwarte en groene pepers inzitten. Eigenlijk is het een soort fonduen. Na het eten zijn we nog even een stukje de Tibetaanse wijk ingelopen. Nu zijn we lekker in ons hotel aan het relaxen en morgen naar de pandaberen.... Zo geweldig.
PS. De briefjes van 100 hebben we allemaal uitgegeven, dus toch geen valse ertussen.
PPS. Thanks voor jullie reacties tot zover