Eerste dag Xian - Reisverslag uit Xi'an, China van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Eerste dag Xian - Reisverslag uit Xi'an, China van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Eerste dag Xian

10 Juli 2013 | China, Xi'an

Tegen een uurtje of 7 werden we wakker door het geklets van onze reisgenoten. Mooie tijd om op te staan want over anderhalf uur zullen we in Xian aankomen. Even opgefrist en rond half 8 kregen we ons bestelde kopje thee. Ik vond het een grappige ervaring en de trein reed vrij rustig... Dit was in de nachttrein naar Cairo heel anders. Kwart voor 9 kwamen we aan op het station en daar stond een chauffeur alweer klaar om ons naar het hotel te brengen. Gelukkig konden we gelijk inchecken waardoor we ons nu kunnen opfrissen en verkleden. Ons doel voor vandaag is fietsen over de stadsmuur van Xian. We liepen van ons hotel eerst even langs een straatmarkt [ de kapper knipt gewoon op straat en laat alle haren lekker liggen] en een supermarkt om ons ontbijtje even samen te stellen. Daarna liepen we naar 1van de ingangen van de muur waar we de muur opgingen. Boven op de muur kon je een fiets huren en dit was erg leuk om te doen. We kregen al een hogere fiets maar toch zat het stuur nog veels te laag voor ons. We hebben de muur rond gefietst en dit is 14 km. Bij de laatste kilometer had ik het toch wel even gehad op zo'n fiets en een hobbelende weg. Na de fietstocht even lekker gerelaxt in ons hotel en tegen een uurtje of 5 zijn we opweg gegaan naar de Islamtische wijk. Wat is het hier gezellig om te lopen. De mensen leven op straat, marktkraampjes en heel veel eten. Het voedsel wordt ter plaatse klaar gemaakt. Nu bijna geen rare dieren maar lekker vlees aan een stokje. Toch durfden we het niet aan om te proeven.... ja wel gedroogde zoete tomaatjes. Van al dit lekkers te hebben aanschouwd zijn we op zoek gegaan naar een dumpling restaurant. En net toen we een restaurant binnen wilden gaan kwamen we het Engelse gezin weer tegen die dumplings hadden gegeten. Het bleek ook nog het restaurant te zijn waar we binnen wilden stappen. Dit bleek een erg goed restaurant te zijn. Maar wat zijn nu dumplings..... Dit zijn een soort bladerdeeghapjes gevuld met groenten, vlees, vis etc. We hadden hier een paar van uitgezocht. Het smaakte erg lekker. Het eten is hier trouwens best goedkoop. Voor 3 schalen dumplings, ongeveer 35 stuks, plus 4 blikjes cola zijn we maar 15 euro kwijt. Na het eten zijn we nog even naar de verlichte Bell en Drumtower gelopen en via de winkelstraat terug naar ons hotel. De meeste winkels zijn hier overigens open tot 22.00. En wat voor winkels..... In de Islamtische wijk heerst er toch wel armoede terwijl er een kilometer verder op mega winkels zijn te vinden.....

• 10 Juli 2013 - 17:21

Danny:

Weer zo een mooi verhaal! Bewondering Bewondering.