Laatste dag Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Laatste dag Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Laatste dag Beijing

10 Juli 2013 | China, Peking

Aangezien we vandaag geen geplande excursie hebben staan besloten we om vandaag iets uit te slapen. Wel hebben we debwekker om half 9 gezet want het zou zonde zijn om het lekkere ontbijt over te slaan. Na het ontbijt weer even de koffers geordend en afgegeven bij de receptie. Half 7 komt een chauffeur ons ophalen om ons naar het station te brengen. We waren nog niet bij het zomerpaleis geweest en aangezien dat heel mooi schijnt te zijn besloten we om daar naar toe te gaan. We namen gewoon de metro en wat wordt hier alles toch goed aangeven met nummers en kleuren. Een enkeltje kost wederom 2 yuan per person en het maakt dus niets uit of je 2 of 14 stations verder moet. Tegen een uurtje of 11 waren en toen we de metro uitliepen regende het enorm. Het heeft ook niet meer gestopt vandaag. Bij de uitgang van de metro stonden gelukkig al wat handelaren met paraplu's en poncho's. We hebben dus 2 poncho's gekocht en ingepakt en al gingen we een deel van het complex verkennen. Het paleis zag er fantastisch uit en ondanks het beperkte zicht had je nog een schitterend uitzicht over het meer. Nadat we hier een paar uur hadden rondgelopen hebben we weer de metro gepakt naar het stadscentrum. Ik had gelezen dat er een Hello Kitty restaurant was, maar helaas hebben we die niet kunnen vinden. We kwamen wel eennLondens tentje tegen en daar hebben we een heerlijke hamburger genomen. Ja ja ook weer erg Chinees. Daarna hebben we uiteindelijk een taxichauffer weten aan te houden. Rond een uurtje of 6 waren we in ons hotel. Op naar Xian.....

• 10 Juli 2013 - 14:21

Carin Gnade :

Ik verwacht toch minstens nog wel een foto van een zeester op een stokje als jullie weer terug zijn. Hamburgers ken ik al. ;-)