Dag 8: Naar de nijlpaarden - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dag 8: Naar de nijlpaarden - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dag 8: Naar de nijlpaarden

Door: richenden

Blijf op de hoogte en volg Richard en Dennis

29 Juli 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vandaag even uitgeslapen tot kwart voor 8. ( ja dat is uitslapen hier) en na een zelfgemaakt ontbijtje zijn we tegen kwart over 9 weer de auto ingestapt. We reden weer naar beneden naar Nvlodocamp en tijdens deze rit zagen we een neushoorn voor ons op de weg. Toen wij aan kwamen rijden ging hij gelukkig het gras weer in want tja een neushoorn plus een auto ging echt niet op die weg. We reden verder via Big bend, Nsoko naar de grens met Swaziland. Langs en op de weg hebben we veel koeien, geiten en ezels gezien. Ook hebben we de traditionele hutten ( ronddavels) langs de kant van de weg gezien. Tegen half 12 waren we dan bij de grens en hebben we weer de nodige stempels erbij gekregen. Het ging makkelijker dan de heenweg, maar misschien waren we er wel aan gewend geraakt. We reden weer verder via de N2 weer verder richting St. Lucia. De weg op de N2 leek eindeloos. We vonden het een beetje een saaie route maar eenmaal aangekomen in St. Lucia was alles weer goed gemaakt. Wat is het toch prachtig hier! Heel groen allemaal. Tegen 2en checkten we in in het elephant coast house. De kamer die we kregen is super mooi. ( later hoorden we dat deze ook gebruikt wordt voor de bruidsuite). We hebben meteen een boottocht gemaakt door de wetlands op zoek naar krokodillen en nijlpaarden. Dit tripje was echt de moeite waard. Krokodillen zagen we niet veel maar wel ontzettend veel nijlpaarden en in hele grote groepen. Het is echt grappig om ze uit het water te zien komen met hun oren en ogen. Ook was er een baby nijlpaard erbij en dit was erg aandoenlijk. Tegen een uurtje of 5 waren we klaar met de trip en zijn we nog even een kijkje gaan nemen bij het strand want St Lucia ligt ook aan de Indische oceaan. Daarna weer terug gekeerd naar onze guesthouse waar we kennis hebben gemaakt met René en Gonnie, 2 Nederlandse eigenaren die 3 jaar gelden deze bed en breakfast hebben overgenomen en er een paradijsje van hebben gemaakt. In onze suite nog even lekker gerelaxt reisverslag bijgewerkt en even de foto’s bekeken. Tegen half 8 zijn we het dorp ingegaan om lekker te eten. Gelukkig kwamen we geen nijlpaard tegen want die schijnen gewoon over straat te lopen. We hebben gegeten bij Braza en dat was echt een super lekker. Rich had de rumpsteak en ik had vlees en kip op een hangende spies. Als toetje nog cheesecake met een cappuccino. Natuurlijk dronken we ook een wijntje en kregen gewoon een karafje en dat was dan 1 glas. Nou we haalden er wel 2 glazen uit. We waren nog geen 30 euro kwijt dus het is best wel goedkoop.
Na het eten zijn we lekker gaan slapen en hebben we op aanraden van de eigenaars besloten om Cape vidal aan te doen in plaats van hluwehluwe.