Dag 6: Krugerpark, 3 van de 5 gezien. - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu Dag 6: Krugerpark, 3 van de 5 gezien. - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Richard en Dennis - WaarBenJij.nu

Dag 6: Krugerpark, 3 van de 5 gezien.

Door: richenden

Blijf op de hoogte en volg Richard en Dennis

27 Juli 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vandaag ging de wekker wel erg vroeg namelijk om half 5. Dit komt omdat we om kwart over 5 klaar moesten staan voor de Morning game drive. Tegen tien voor half 6 vertrokken we in het pikkedonker. Het was fris in de auto, maar gelukkig hadden wij ons daar wel op gekleed en de extra dekens die in de wagen lagen waren ook wel een uitkomst. De gamedrive viel erg tegen! We zagen wat vogels, een hele kudde buffels ( met blote oog niet te herkennen) en een giraffe en een aardvarken. Geen leeuwen en luipaarden. Das wel erg jammer. Wel was de zonsopkomst in het park een heel mooi gezicht.
Tegen een uurtje of half 9 waren we weer terug en nog even wat melk gekocht zodat we in ons huisje lekker kunnen ontbijten. Ondertussen nog even de foto’s bekeken en tegen tienen zijn we zelf maar weer in de auto gestapt om lekker te gaan rondrijden in de auto. Ook deze middag was het rustig in het park. We zagen natuurlijk impala’s, zebra, giraffen,bavianen, schildpadden maar ook aan het einde van onze route een buffel en een neushoorn van heel dichtbij. Dit was wel heel erg gaaf om mee te maken. Yes we hebben nu al 3 van de big 5 van dichtbij mogen aanschouwen. Tegen een uurtje of 2 waren we weer terug in Berg en Dal en daar hebben we een sandwich genomen. Er stond een baquette, maar wij kregen een geroosterd hotdog broodje met daarin de kipsalade geserveerd. Ach het smaakte allemaal wel hoor. Na het eten nog even een stukje van Rhinotrail gelopen die rond het park ligt, maar zagen behalve een Nyala en een impala niets bijzonders.
Nog even lekker een ijsje gehaald en tegen half 4 stapten we weer de auto in om een stukje te gaan rijden. We zagen een olifant, buffels. impala’s en aan het eind van de rit een neushoorn met een jong. Toen we verder reden zagen we een hele grote groep neushoorns. Stuk of 8. Dit was ook super om te zien. Tegen half 6 waren we weer in ons huisje want je moet om half 6 weer op het park zijn want dan gaat het hek dicht. Toen we in ons huisje kwamen zagen wij dat er was gesnoept van de hagelslag en vlokken. Die stonden nog op het keukenblad en waarschijnlijk zijn er boomeekhornings ( eekhoorns) binnen geweest. Ze hebben niet veel gegeten dus waarschijnlijk vonden ze het niet lekker. In ons huisje nog even lekker gerelaxt en ons reisverslag bij gewerkt. Tegen een uurtje of half 8 gingen we nog even naar het restaurant om iets te eten. We hadden allebei een soort kip shaslik wat ze hier chicken kebab noemen. Na het eten ff lekker gekaart en tegen een uurtje of 10 vielen we als een blok in slaap.